Una dintre autostrazile pe care romanii asteapta sa o vada finalizata pare sa fie sortita esecului. Totul se intampla sin cauza concesionarilor pe care statul roman se straduieste sa le duca la bun sfarsit, dar care bat pasul pe loc.
Autostrada Comarnic-Brasov (53 de kilometri), experimentul de concesiune pe care statul se straduieste sa il duca la bun sfarsit de mai bine de un deceniu, pare din ce in ce mai aproape de un nou esec, avand in vedere ca in ultimele luni procedura de concesiune nu a avansat scrie realitatea.net.
intrebat in ce stadiu se afla procedura de concesiune, ministrul transporturilor Ioan Rus a declarat astazi intr-o conferinta de presa ca in continuare se poarta discutii si negocieri.
Una dintre cele mai asteptate autostrazi peste munti, Comarnic – Brasov a devenit o sosea a declaratiilor si a promisiunilor, dupa ce in decembrie anul trecut au fost desemnati investitorii privati ce o vor construi – francezii de la Vinci, grecii de la Aktor si austriecii de la Strabag.
in ianuarie, premierul Victor Ponta ii spunea fostului ministru al proiectelor de infrastructura Dan sova ca in aprilie trebuie sa se urce „pe buldoexcavator, pe ce-o fi, numai sa-i dam drumul” autostrazii Comarnic – Brasov.
Cea mai mare necunoscuta care planeaza asupra acestei autostrazi si care practic a decalat termenul de semnare a contractului de concesiune este modalitatea de finantare. in total, autostrada Comarnic – Brasov va „inghiti” in cei 29 de ani de concesiune intre 3,4 si 3,7 mld. euro