TIMIS. Soferii din vestul tarii, care si-au planificat sa circule pe traseul Lugoj – Deva, trebuie sa se inarmeze cu multa rabdare inainte de a pleca la drum. Lucrarile care se desfasoara la iesirea din judetul Timis si intrarea in judetul Hunedoara au creat cozi kilometrice pe ambele sensuri.
De cateva saptamani, sectiunea DN 68A dintre Margina (TM) si Dobra (HD), ajunsa in ultimul hal, a intrat in reabilitare, asa ca pana cand lucrarile vor fi gata, se circula extrem de greu. La asta se adauga faptul ca in zona se lucreaza intens pe santierele de Autostrada si ca adeseori traficul este ingreunat de utilajele aflate in manevra sau transporturile speciale destinate soselei de mare viteza.
Luni dupa-amiaza, pe ambele sensuri spre Deva se formasera cozi de cativa kilometri, circulatia fiind restrictionata pe portiunile aflate in lucru. Mai mult, traficul pe aceasta ruta a crescut substantial in ultimele saptamani.
Practic, de cand s-a deschis autostrada la Nadlac, tot mai multi soferi care se indreapta spre Deva aleg varianta pe la Timisoara in locul variantei pe valea Muresului, lucru confirmat de soferii care merg pe aici.
„Fac drumul asta cam de 2-3 ori pe saptamana. De cand cu autostrada a crescut foarte mult traficul, se merge tot mai greu, se sta tot mult in coloana„, a relatat pentru opiniatimisoarei.ro un sofer angajat al unei firme de transport care astepta rabdator la coada.
Oamenii din zona spun ca n-au vazut niciodata atatea TIR-uri mergand pe acest traseu, unele fiind probabil directionate pe aici de sistemele de GPS. Numai ca transporturile grele, odata ajunse la dealul de la Cosevita, cu pante mari si multe serpentine, incetinesc foarte mult circulatia.
Situatia pe acest drum urmeaza sa se inrauteasca si mai mult pe masura ce sunt puse in functiune noi segmente de autostrada.
Daca autoritatile si constructorii se vor tine de cuvant, pana la finalul anului vom avea autostrada continua de la Timisoara pana la Margina, ceea ce va face ca tot mai multi soferi sa aleaga traseul pe valea Begheiului fata de drumul clasic de legatura cu Vestul, pe valea Muresului.
Insa oricat de mult vor progresa santierele deschise in zona pentru a completa autostrada A1, pana cand nu se va clarifica situatia „ecodectuctelor” pentru ursi din zona Cosevita-Holdea nu vom avea prea curand o autostrada continua de la Nadlac la Sibiu, in ciuda declaratiilor optimiste ale autoritatilor. In aceste conditii, domolul si linistitul „deal de la Cosevita” risca sa devina, in urmatorii ani, cel mai fierbinte punct din intreaga retea de drumuri a Romaniei.