TIMISOARA. Licitatia pentru Centura de Sud este inca in aer, dupa ce a fost amanat pentru a patra oara termenul de depunere a ofertelor de catre firmele care vor s-o construiasca, insa a mai fost facut un pas birocratic.
CITESTE SI: Unde e problema? Avem a patra AMANARE a licitatiei pentru Centura de Sud la Timisoara!
Presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra, a semnat astazi certificatul de urbanism pentru varianta de ocolire Timisoara sud. Ca urmare a solicitarii din partea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, s-au obtinut toate avizele pentru centura Timisoarei, pe ruta Sinmihaiu Roman, Giroc, Sag, Mosnita Noua, Ghiroda, cu o lungime de 25,69 kilometri.
“Ma bucur ca facem pasi importanti pentru construirea centurii de sud a Timisoarei, un proiect important pentru infrastructura orasului, un proiect pe care il asteptam de foarte multi ani. Am vazut zilele trecute ca s-a amânat pentru a patra oara licitatia, dar speram ca acest demers sa aiba loc cât mai repede pentru a se incepe lucrarile efective la centura. Din partea Consiliului Judetean Timis, CNAIR se bucura de tot sprijinul”, a spus Calin Dobra, presedintele Consiliului Judetean Timis.
Viitoarea centura de sud a Timisoarei, al carei pret estimativ, proiectare si executie, a fost recent modificat la 116 milioane de euro, nu are doar rolul de a fluidiza traficul din oras, ci si cel intern si international care intra in tara prin zona Stamora Moravita, se desfasoara pe DN 59, ajunge in zona Timisoara si se indreapta catre centrul tarii pe DN 6 sau pe sectoarele de autostrada Arad – Timisoara – Lugoj.
Seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, Horatiu Simion, a prezentat nu demult in INTERVIURILE TIMISOAREI si traseul final al soselei ocolitoare de sud.
„Ea va avea o continuitate a centurii existente, va traversa drumul judetean care leaga Timisoara de Mosnita, undeva imediat dupa calea ferata industriala existenta, imediat dupa oras, inainte de Mosnita, va traversa drumul de la Giroc, dupa actuala baza Flonta, dupa acel canal, vor ramane in interiorul centurii Girocul si Chisoada, ramane de cealalata parte baza militara, va ajunge la groapa de gunoi, de unde va merge spre Fabrica de zahar, undeva in zona Nesle, in Freidorf, va fi legatura cu viitorul inel pe care il pregatim pe partea de vest cu pod peste Bega. Deci Mosnita si Sag vor ramane in afara centurii, iar Girocul si Chisoda in interior. Din cealalta directie, legatura e de la Mahle, aproape de Timisoara, in vecinatatea traseelor electrice, va fi pe langa acea retea de inalta tensiune care e acolo, pe langa cartierul Fratelia, pe langa Freidorf pana la Nesle unde va fi pod peste Bega„, a precizat seful DRDP Timisoara.