Opinia Timisoarei

Avem constructor pentru a treia descarcare spre Timisoara de pe Autostrada. A fost semnat contractul de 56 de milioane de euro. Sorin Grindeanu: N-am emotii, sunt o companie foarte serioasa

TIMISOARA. Asa cum opiniatimisoarei.ro va informa inca de acum cateva zile, iata ca s-a semnat vineri contractul cu noul constructor care va duce la bun sfarsit a treia descarcare de pe Autostrada catre Timisoara, in zona localitatii Sanandrei.

In prezenta ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, sefa DRDP Timisoara si reprezentantul antreprenorului Antrepriza de reparatii si lucrari ARL Cluj SA (parte a grupului Strabag), care a castigat licitatia dupa reevaluarea ofertelor, in urma contestatiei depusa in februarie la CNSC, au parafat documentul.

Va reamintim, in septembrie 2023, la momentul rezilierii vechiului contract cu italienii de la Todini pentru aceasta sosea, stadiul lucrarilor era de aproximativ 25%.

Acum ARL Cluj (Strabag) va avea la dispozitie 1 an pentru proiectare si executie. Noul antreprenor va face mai intai, insa, expertizarea lucrarilor care au fost realizate de constructorul precedent.

Sorin Grindeanu a apreciat ca antreprenorul este unul dintre cei mai seriosi din Romania si s-a declarat convins ca lucrarea va fi dusa la bun sfarsit in termen.

Avem un constructor foarte bun. Eu am experiente foarte bune cu ei. Anul trecut Chetani-Campia Turzii, autostrada terminata cred ca cu vreo 6 luni mai repede. De asemenea, legatura de la Oradea la autostrada A3 iarasi terminata, tot cu vreo 5-6 luni mai repede. Iata ca cele doua contracte pe care noi le-am reziliat anul trecut fiindca nu mergeau cum trebuie, si varianta ocolitoare a Timisoarei si aceasta descarcare de la A1 la Sanandrei, au doi constructori extrem de buni, care isi fac treaba foarte bine si de fiecare data isi termina proiectele in timp. 
Aici vorbim despre un proiect care are durata de 12 luni, odata cu ordinul de incepere, nu am emotii. Vorbim de o companie extrem de serioasa, toata conducerea e prezenta si le multumesc ca au venit azi aici. Sunt companii care isi face treaba. Ei vor lucra direct cu DRDP pentru ca a fost o licitatie tinuta aici, la DRDP, doamna director stie foarte bine ce are de facut„, a spus vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la Timisoara.

***

Va reamintim, in septembrie 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, rezilia contractul cu italienii de la Todini, dupa o serie de amenintari si pasuiri. Decizia a fost luata din cauza incapacitatii financiare de gestionare a contractului de catre antreprenorul Todini Costruzioni Generali S.p.A., lipsa utilajelor si dotarilor suficiente pentru asigurarea unui ritm de executie corespunzator, lipsa personalului cheie si a personalului muncitor.

Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Va avea o lungime de aproximativ 10 km.

Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.

Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.

 

 

Exit mobile version