TIMISOARA. Consiliul Judetean Timis a facut expertiza, a actualizat preturile si a lansat licitatia pentru a gasi o noua firma care sa preia lucrarea de pe DJ 691, intre Timisoara si Autostrada, prin Dumbravita.
Vorbim de Lotul 2, ramas in aer dupa rezilierea inca din primavara trecuta a contractului cu constructorul care nu doar ca nu si-a facut treaba, ci a lasat si probleme pe bucata pe care a lucrat.
Procedura s-a incheiat, iar castigatorul licitatiei este compania Strabag, care trebuie sa largeasca acest sector de drum si sa duca lucrarea la bun sfarsit.
„Vor fi realizate urmatoarele tipuri de lucrari:
• largire la patru benzi a drumului pe lungimea de 7,175 km
• piste de biciclete pe lungimea de 5,882 km
• racordarea cu strazile laterale si amenajarea acceselor la proprietati
• amenajarea sensurilor giratorii
• dispozitive de scurgere a apelor
• elemente de siguranta circulatiei
• iluminat în sensurile giratorii
• amenajarea trecerii la nivel cu calea ferata
• relocarea retelelor de gaz
• relocarea liniilor electrice LEA/LES„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Valoarea contractului pentru ce a ramas de facut pe traseul Dumbravita – Giarmata – Autostrada este de 58.499.264 lei fara TVA, adica putin peste 14 milioane de euro cu TVA.
Strabag are la dispozitie o jumatate de an sa finalizeze acest tronson de drum, din momentul in care Consiliul Judetean Timis da ordinul de incepere a lucrarilor. Aceasta, daca nu apar contestatii care sa intarzie repornirea santierului.
Va reamintim, largirea drumului Dumbravita – Giarmata – Autostrada Lotul 2, adica sectorul km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975), s-a impotmolit din cauza constructorului care, in ciuda amenintarilor repetate ale CJT, nu doar ca nu a accelerat ritmul, ci a blocat mai multa vreme lucrarea ajunsa la aproximativ 30% realizare.
Dupa mai multe pasuiri, Consiliul Judetean Timis si-a asumat rezilierea contractului cu Tehnocer, firma care castigase licitatia si pornise lucrarea in 2020.
Cat priveste situatia lotului 1 al acestui drum, tronsonul ce traverseaza comuna Dumbravita, Consiliul Judetean Timis a propus o noua solutie tehnica prin care se reduce numarul de stalpi de sustinere a firelor de alimentare pentru troleibuzele metropolitane care trebuie indepartati pentru a putea fi largita soseaua la 4 benzi. Solutia a fost agreata si de ADR Vest, entitatea care monitorizeaza proiectul cu bani europeni. Acum Primaria Timisoara trebuie sa incredinteze stalpii, iar CJT sa desemneze un constructor.