TIMISOARA. Transformarea centrului istoric din Timisoara in zona pietonala continua incet, dar sigur. O spune edilul sef, care insa nu este incantat de ritmul in care se fac lucrarile. Acum se munceste pe strazile Gheorghe Lazar si Ungureanu.
„Vineri am vazut si eu ca nu se misca muncitorii asa cum as vrea. Nu erau in pauza de masa si erau doar 3 muncitori in zona Ungureanu – Gheorghe Lazar. Ma nemultumeste lucrul acesta. Imi doresc sa terminam cat mai repede, sa vedeti cum vor prinde viata acele strazi, odata devenite pietonale”, spune primarul Nicolae Robu.
Edilul recunoaste ca odata cu transformarea acestei zone in pietonala va duce la pierderea a inca 100 de locuri de parcare, insa crede ca avantajul este unul mult mai mare. In plus, spune ca va rezolva si problema parcarilor…
„Se pierd aproximativ 100 de locuri de parcare, dar intotdeauna trebuie sa punem in balanta plusurile si minusurile. Nu toata lumea intelege avantajele. Eu am asumat aceasta transformare si ma bucur ca am facut-o. Stiu ca am nemultumit un numar de timisoreni, dar ma bucur ca am facut centrul pietonal. Am trecut de 20 de strazi pietonale si sunt foarte multumit ca n-am cedat in privinta Pietei Liberatii, mi-am impus punctul de vedere si vedem beneficiile acum.
In primul rand, va trebui sa avem solutii pentru cei ce locuiesc in zona, si cand vom face parcarea de la Spitalul Municipal, numarul de locuri de parcare pe care le vom crea va fi in exces fata de nevoile spitalului si le vom pune la dispozitia celor care locuiesc in zona, in primul rand”, a completat Robu.
In plus, edilul insista asupra faptului ca cei care au treaba in zona centrala a orasului ar trebui sa foloseasca mijloacele de transport in comun. Mai ales ca, spune primarul, parcul auto al Societatii de Transport Public Timisoara este unul excelent.
„Punem accent foarte mare pe transportul in comun, dar nu putem rezolva lucrurile peste noapte. Am gresit ca n-am comunicat mai bine, trebuia sa prezint mereu toate eforturile financiare pe care le facem. Vor veni si celalalte mijloace de transport noi. In 2019 asta se va intampla, transportul in comun va oferi servicii mult mai bune si multa lume va folosi transportul in comun. In plus incurajam mersul pe biciclete, trotinere, segway-uri. In curand vom avea si vesti despre trotinete”, a incheiat Robu.
Va reamintim, de la inceputul transformarii centrului istoric in zona pietonala, la Timisoara, in 2015, s-au pierdut nu mai putin de 500 de locuri de parcare. Edilul spera totusi sa le suplineasca atunci cand va reusi sa realizeze cele doua parcari promise in centru, ambele subterane, una sub parcarea Hotelului Central si una sub parcul Civic.