TIMISOARA. Ritm bun pe santier intre Timisoara Est si Lugoj, pe Lotul 2 din magistrala de cale ferata Caransebes – Arad, care se modernizeaza cu bani prin Programul National de Redresare si Rezilienta.
De altfel, tronsonul Lugoj – Timisoara Est a fost si primul pe care au inceput lucrarile la infrastructura feroviara, fiind si cel mai avansat. Pe mai multe portiuni deja linia a fost instalata.
Marti, spaniolii de la FCC Construccion au procedat la inlocuirea unui schimbator de raza in gara din Recas, iar astfel, peste doar cateva zile, ar putea fi reluata circulatia feroviara pe linia 1.
„În cadrul lucrărilor de modernizare de pe distanța Lugoj – Timișoara Est, în data de 17.09.2024 au avut loc, în stația Recaș, Cap Y, lucrări de introducere în cale a unui schimbător de rază 300, tip 60. S-a acționat la secționarea panoului de cale veche și s-a introdus noul schimbător pe acest amplasament.
Lucrarea are ca scop principal redeschiderea liniei 1 din stația Recaș. Linia este recent reabilitată de către firma constructoare, iar în momentul în care circulația feroviară se va desfășura pe liniile 1 și 2 din stația Recaș, linia 3 va fi desființată.
Circulația pe linia 1 se va relua începând cu data de 26.09.2024, moment în care linia va îndeplini toate cerințele privind siguranța feroviară„, transmit reprezentantii CFR Infrastructura.
Nu doar pe lotul 2 Lugoj – Timisoara Est se lucreaza, ci si pe tronsonul 3, cel care traverseaza Timisoara, de la Gara de Est pana la Ronat Triaj, dar si pe 4, din Ronat pana la Arad.
Segmentul Lugoj – Timisoara Est, de 54,13 km, este modernizat de compania spaniola FCC Construccion SA si trebuie sa fie gata pana in 28 iunie 2026. Valoarea contractului este de 1.916.221.849 lei fara TVA.
Va reamintim, intreaga magistrala Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabiliteaza cu bani europeni prin PNRR, aproape 9 miliarde de lei si a fost impartita in 4 loturi. Toate cele patru tronsoane trebuie sa fie gata la finele anului 2026.