TIMISOARA. Incepand de anul viitor, dumbravitenii care lucreaza in Timisoara se vor putea deplasa cu mijloacele de transport in comun, dupa ce linia troleibuzului 14 va fi extinsa pe fonduri europene. Proiectul european a stricat insa putin aspectul drumului ce va fi largit la patru benzi, fapt recunoscut si de primarul Timisoarei, Nicolae Robu.
Nu mai putin de 280 de stalpi au fost montati de-o parte si de alta a soselei ce leaga Timisoara de Dumbravita. La acestia se adauga si stalpii de curent, care incarca strada si mai mult. Reprezentantii celor doua primarii – Timisoara si Dumbravita – dau vina pe proiectant, care a calculat exact cati stalpi trebuie montati pentru ca troleibuzul 14 sa ajunga pana in comuna de la marginea Timisoarei.
„Proiectul trebuie finalizat la sfarsitul anului. Eu zic ca suntem intr-un stadiu destul de avansat. Mai este o problema de ingropare a liniei de medie si de inalta tensiune, dar nu e majora. Acolo se lucreaza acum. In rest, cu stalpii am avansat, sunt montati, sunt 280 de stalpi”, ne-a declarat primarul comunei Dumbravita, Victor Malac.
Cat despre aspectul strazii, Malac spune ca licitatia a fost castigata de o firma din Bucuresti, a fost organizata de Primaria Timisoara.
„Proiectantul a facut calculul rezistentei, deci de el a depins, nu de noi. Noi n-am putut sa-i spunem sa punem stalpii la 50 de metri, la 20 de metri sau altfel”, ne-a explicat primarul.
Desi de multe ori a criticat proiectantii contractati de municipalitate ca-si fac treaba nu tocmai bine si chiar i-a pus sa modifice unele proiecte, un exemplu ar fi cel pentru reabilitarea malurilor Begai, edilul-sef al Timisoarei sustine ca in acest caz nu se putea interveni in proiect.
„Nici noi nu puteam sa intervenim in proiect, proiectele in general sunt facute de specialisti, cateodata noi sesizam anumite lucruri care nu ni se par in regula, asa dupa bunul-simt, unii proiectanti sunt deschisi si revizuiesc proiectele, altii sustin ca aceasta este solutia corecta. Acum, in Dumbravita ce se intampla – sunt prezenti alaturi si stalpii de medie tensiune, care fac intr-adevar sa apara extrem de incarcata strada principala, cu doua randuri de stalpi pe fiecare parte, sau cel putin pe o parte frecvent sunt doua randuri de stalpi. Acestia vor disparea in momentul in care firele vor fi duse in subteran. Asta se va intampla tot in perioada care urmeaza”, a tinut sa precizeze Nicolae Robu.
Care este solutia lui Robu pentru ca strada sa aiba un aspect placut? Primaria Dumbravita sa puna flori pe stalpi.
„Eu n-am nicio indoiala ca domnul primar va posta pe acesti stalpi ghivece cu flori si se va putea face ca ei sa nu mai arate asa sec cum arata la ora actuala. Dimpotriva, cand vor fi plini de flori, va fi o abundenta de flori pe toata intinderea strazii principale”, a dezvaluit edilul.
Odata cu lucrarile pentru extinderea liniei de troleibuz a RATT au inceput si cele de extindere a Caii Sever Bocu la patru benzi, pana la strada Constructorilor. Primaria Dumbravita ar trebui sa largeasca restul de strada, pana la supermarketul din localitate.
Din Timisoara, troleibuzele vor avea urmatoarea oprire la Kaufland si alte statii la intersectia strazilor Petőfi Sandor cu Ferventia din Dumbravita, Petőfi cu Nicolae Balcescu, Petőfi cu Franyo Zoltan, unde este scoala, si Petőfi cu Jozsef Attila, urmand sa intoarca in sensul giratoriu de la intersectia cu bulevardul Ghioceilor. Va mai opri apoi tot pe Petőfi Sandor, langa cimitirul din localitate, iar apoi, pe rand, la intersectia cu Jozsef Attila, la primarie, la intersectia cu Eftimie Murgu, la cea cu Ferventia, la Kaufland si inapoi in oras.
Valoarea proiectului este de 17,2 milioane de lei, adica aproape 4 milioane de euro. 13 milioane de lei sunt fonduri europene nerambursabile, bani pe care nu-i mai dam inapoi. In mod normal, daca lucrarile merg conform planurilor, troleibuzele de pe linia 14 vor merge incepand din luna octombrie pana in Dumbravita.