TIMISOARA. Moment important pentru viitoarea Centura Vest de la Timisoara, al treilea tronson de drum din mult asteptatul proiect de infrastructura care, odata ce va fi complet, va ajuta la scoaterea traficului greu din oras.
Ministerul Transporturilor anunta ca in cadrul sedintei Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR a fost avizata varianta 1 de traseu (din cele patru propuse initial).
„Varianta de traseu avizata in luna noiembrie are o lungime de aproximativ 14 km si traverseaza unitatile administrativ teritoriale Timisoara, Sacalaz si Utvin. Sunt prevazute patru noduri rutiere: la intersectia cu DN 69 (Timisoara – Arad) si centura de ocolire Timisoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timisoara – Cenad), cu DN 59A (Timisoara – Jimbolia) si cu Timisoara printr-un drum de legatura.
Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orasului din zona intersectiei DN 69 (Timisoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timisoara Sud, acum in constructie), ce va inconjura orasul prin vest, rezultand astfel inchiderea inelului de centura a municipiului Timisoara. De asemenea, VO Timisoara Vest va avea noua lucrari de arta (poduri si pasaje)„, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.
In perioada urmatoare, vor avea loc si alte studii necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, contractul fiind derulat de S.C. SEARCH CORPORATION SRL.
Daca primul segment din varianta de ocolire este deja folosit de mai bine de 10 ani in nordul Timisoarei (intre Lugojului si Aradului), iar la cel de-al doilea, care va trece prin sud, se lucreaza de aproape 2 ani, noul tronson prevazut a fi amenajat in zona de vest este inca in faza documentatiilor. Firma care a castigat licitatia in toamna anului trecut avea la dispozitie un an sa realizeze Studiul de Fezabilitate care costa 1 milion de euro.
Viitoarea Centura de Vest de la Timisoara va avea 2 benzi pe sens si separatoare mediane.