TIMISOARA. Sfarsitul lunii ianuarie aducea o veste buna pentru toti soferii care vin zilnic in Timisoara dinspre Mosnita si invers. Dupa un an de tergiversari, proiectul largirii drumului la 4 benzi a primit ultimul aviz, cel de Mediu, de care avea nevoie, si proiectul putea sa mearga mai departe. Administratorul drumului, Consiliul Judetean, s-a bucurat insa prea devreme.
Largirea drumului este din nou in impas, asa cum a anuntat presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra in INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva LIVE pe Facebook din Timisoara, realizata de opiniatimisoarei.ro si Orasul Timisoara din studiourile televiziunii regionale SUD VEST TV.
A fost depusa contestatie.
„Banii alocati au depasit deja termenul de un an de zile. Am avut o situatie extraordinar de delicata. E un proiect foarte important, largirea la 4 benzi presupune de fapt fluidizarea traficului. La momentul depunerii documentatiei pentru obtinerea avizului de mediu cei de la Agentia de Mediu ne-au solicitat studiu de impact, un lucru rar intalnit la modernizarea unui drum, pentru ca exista deja acel drum, doar il modenizam la 4 benzi. Ok, aceasta a fost conditia din partea comisiei de la Agentia de Mediu, am demarat studiul de impact si de aici a inceput spectacolul. Acest studiu de impact, de 7 ori a fost contestat in comisia tehnica. Acum 3 saptamani am primit in sfarsit avizul pentru acest proiect. Ne am bucurat toti, la 2 zile am primit de la Agentia de Mediu ca se retrage avizul, ca a mai aparut o contestatie care nu a fost inregistrata in timp„, a spus presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra.
Seful CJT a tinut sa clarifice situatia contestatiilor repetate, pe care mai multe voci le pun pe seama dezvoltatorilor imobliari din zona care nu sunt incantati ca nu vor mai putea face dupa bunul plac drumuri laterale catre drumul principal, drumuri care sa duca la viitoarele constructii .
„Intr-un drum cu 4 benzi e obligatoriu la dreapta si sunt prevazute sensuri giratorii, faci cateva sute de metri in plus si dupa aceea mergi spre directia dorita, dar totusi pentru dezvoltatorii imobiliari, realizarea unui drum la 4 benzi si fluidizarea traficului cred ca aduce un plus la valoare imobiliara. Am ramas putin surprins de ce inseamna vehementa catorva locuitori din Mosnita pentru nerealizarea acestui proiect… Contestatiile nu sunt facute din partea dezvoltatorilor imobiliari efectiv, ci de niste persoane fizice pe care le-am si chemat la CJT ca sa mi explice de ce sunt asa vehemente. Mi-au contestat studiul de impact pentru ca 4 benzi presupune trafic greu, spuneau ele. Le-am explicat ca nu e vorba de trafic greu. Din contra, se elibereaza traficul, s-a dat drumul si la varianta de ocolire sud care va prelua traficul greu. Chiar va fi o zona deosebita, se va dezvolta Mosnita extraordinar. Trebuie sa recunosc ca nu am inteles punctul de vedere si vehementa de a respinge„, a declarat Calin Dobra.
Asadar, acum se asteapta solutionarea noii contestatii la avizul de Mediu pentru a se vedea daca situatia de deblocheaza, iar proiectul va putea fi in sfarsit demarat sau nu.
Largirea la 4 benzi de circulatie a DJ 592 Timisoara – Mosnita Noua este prevazuta a se realiza cu bani de la bugetul local, in mare parte, prin Programul National de Dezvoltare Locala. Soseaua are o lungime de 4,1 km, iar valoarea este de 34.422.759 lei (inclusiv TVA). Din acesti bani, de la bugetul local se cheltuie 2.390.325 lei, iar de la bugetul de stat 32.032.434 lei.