TIMISOARA. Nici luna martie, care n-a fost prea ploioasa si care a oferit deja temperaturi in jur de 20 de grade, n-a adus ‘vremea potrivita’ pe care o… astepta constructorul viitoarei descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara.
Miercuri, doar vantul se putea auzi pe traseu, dupa cum o arata filmarea facuta de un cititor opiniatimisoarei.ro.
Contractul cu constructorul care a castigat licitatia, firma Todini Construzioni Generali S.p.A., a fost incheiat in martie anul trecut. 6 luni erau dedicate proiectarii, iar alte 18 executiei. Cu alte cuvinte, in martie 2023, ar trebui sa circulam pe aceasta sosea.
Anul trecut singurii care au muncit in zona viitoarei descarcari de pe Autostrada Vestului au fost arheologii. Acestia au inchis rand pe rand sapaturile in toate zonele, astfel ca antreprenorul a putut face primele pregatiri, fara insa sa se grabeasca prea tare.
Antreprenorul italian informase DRDP Timisoara ca va incepe lucrarile ‘in forta’ in martie, cand ‘vremea va fi mai potrivita pentru sapaturi de anvergura’. Iata insa ca asta nu s-a intamplat, desi la jumatatea lunii februarie a fost iscalita si autorizatia pentru relocarea si protejarea retelelor electrice si de telecomunicatii pe santierul drumului de legatura dintre autostrada A1 si DN 69 (iesirea de pe Calea Aradului).
***
Va reamintim, contractul pentru noua descarcare de pe Autostrada Vestului spre Timisoara a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.
Traseul drumului de legatura incepe cu circa 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de circa 10 km.
Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru aceasta sosea este de 100 km/h.
Durata de executie a contractului este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor, proiectul avand termen de finalizare martie 2023.
Va reamintim, drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.
VIDEO: frameD Future PRODUCTIONS