TIMISOARA. Daca n-a amenajat destule, iar pe cele pe care le-a dus la bun sfarsit le-a facut de mantuiala, acum Primaria Timisoara promite sa puna la punct toate pistele de biciclete din oras si, mai mult sa le extinda. Cu 5 milioane de euro.
Pe langa planurile pentru traseele din Timisoara, reprezentantii municipalitatii anunta ca urmeaza sa fie amenajate si legaturi cu localitatile din apropiere.
Momentan, Timisoara are doua culoare majore de piste de bicilete. Unul traverseaza orasul de la est la vest, celalalt de la nord la sud, iar acestea se intersecteaza in zona Podului Michelangelo.
CITESTE SI: EXCLUSIV! Aeroportul din Timisoara va fi precum Verona ori Bergamo! Ce se intampla chiar acum?
Reprezentantii Primariei au comandat intocmirea unui studiu care sa cuprinda atat problemele din infrastructura de transport din Timisoara, cat si strategia pe termen lung. Planul de Mobilitate Urbana Durabila a fost realizat in 2015 si actualizat dupa ce au fost adunate si analizate sugestiile facute de timisoreni, dupa publicarea lui in luna martie a acestui an.
„Reteaua de ciclism existenta este insuficient dezvoltata din punctul de vedere al calitatii si al suprafetei si, ca atare, nu ofera conditii de siguranta pentru deplasarea cu bicicleta de la si la numeroase puncte de origine si de destinatie importante„, se arata in Planul de Mobilitate Urbana Durabila.
In acest document, intocmit pentru perioada 2015-2030 exista schite care arata ca in anii urmatori numarul kilometrilor de piste va creste semnificativ. Acestea urmeaza sa fie construite si pe strazile din cartiere, nu doar pe arterele mari ale orasului, si fie vor fi delimitate de carosabil, fie li se va face loc pe strada. Pentru toate acestea bugetul estimativ pus la bataie se ridica la aproape 5 milioane de euro.
Pe langa pistele care vor fi create, Primaria va infiinta si 40 de rasteluri in tot orasul, unde cei care folosesc bicicleta ca mijloc de transport sa isi poata parca in siguranta vehiculul.
Timisoara legata de localitatile din jur si prin piste de biciclete
Tot in Planul de Mobilitate Urbana durabila exista si un plan de amenajare a unor piste de biciclete care sa lege Timisoara de localitatile invecinate. Legatura care poate fi realizata cel mai usor este cu Girocul, prin Calea Martirilor.
Deocamdata, singura pista care leaga mai multe localitati din Timis de Timisoara este cea pana la granita cu Serbia, dar si aceasta ar avea nevoie de reparatii pe alocuri.
Propunerile din plan vizeaza insa si alte comune, nu doar Girocul. Pentru crearea noilor coridoare pentru biciclete, urmeaza sa fie alocat un buget de 11,2 milioane de euro. Intreaga retea de piste propuse pentru construire in plan ar urma sa aiba in total 224 de kilometri, din care, deocamdata, sunt realizati doar 24 de kilometri, pe teritoriul comunelor din jur. Iata cum sunt prezentate legaturile cu comunele din apropierea Timisoarei in Planul de Mobilitate Urbana Durabila.
„Privitor la ruta nr. 2 dinspre Giroc deja existenta: pe de o parte, aceasta va trebui sa fieconectata la reteaua din Timisoara prin Calea Martirilor 1989. Pe de alta parte, aceasta face jonctiunea cu ruta 16 pe malul Timisului
O serie de rute radiale leaga satele de municipiul Timisoara: de exemplu rutele (8, 9, 10,11, 12 si 13) cu pornire din Sag, Becicherecul Mic si Beregsaul Mare, Satchinez, Calacea si Giarmata
Ruta 6 leaga Giroc si Chisoda de Parcul Industrial Freidorf si de Timisoara
Alte rute propuse cu scopuri mixte sunt ruta 3, care face legatura cu padurea Pischia prin Dumbravita, padurea Davast si satul Pischia, respectiv ruta 5, care porneste din Mosnita Noua, trece prin Mosnita Veche si ajunge pana la padurea Bistra
Rute specifice de agrement sunt rutele 4, 5 si 7, desi acestea fac jonctiunea cu alte rute,fiind implicit conectate la reteaua din Timisoara. Principalele destinatii sunt padurile dinpolul de crestere (Padurea Verde din Timisoara, Davas, padurile Pischia si Richitas in comuna Pischia, respectiv padurea Bistra in comuna Ghiroda)”
Vezi AICI mai multe detalii despre Planul de Mobilitate Urbana Durabila.