Opinia Timisoarei

Biciclistii cer ridicarea interdictiei de pedalare prin centrul Timisoarei. Nicolae Robu incepe sa se indoiasca de decizia luata? SEMNEAZA PETITIA!

TIMISOARA. Situatie fara precedent la Timisoara! Dupa ce opiniatimisoarei.ro a anuntat in exclusivitate decizia luata de primarie, prin care li se interzice biciclistilor sa mai pedaleze prin centrul istoric al Timisoarei la orice ora, in orice zi si in orice anotimp, sub amenintarea unei amenzi usturatoare, Nicolae Robu a inceput sa se indoiasca de hotararea sa. Va reamintim ca interdictia nu este numai pentru biciclisti, ci pentru orice tip de vehicul, iar amenda pentru cei care indraznesc sa pedaleze prin centru este de peste 600 de lei.

CITESTE SI: Biciclistii, INTERZISI de tot in CENTRUL ISTORIC al Timisoarei, la orice ora si pe orice anotimp. Ce restrictii noi au aparut in oras?

In cursul zilei de vineri, mii de biciclisti din Timisoara s-au revoltat in mediul online, condamnand interdictia proaspat impusa, aceasta dupa ce de cativa ani exista o restrictie la pedalat pentru Piata Victoriei, pe timp de vara, la orele serii.

Dupa ce primarul Nicolae Robu s-a erijat in promotorul miscarii, al transportului sanatos, pe doua roti, pentru sanatate, dar mai ales pentru fluidizarea traficului, si asa sufocat, al Timisoarei, iata ca acum a hotarat ca nu mai vrea sa vada vreun biciclist pedaland in centrul istoric al orasului sau orice alt vehicul pe roti. Exceptie fac rollerii, care sunt considerati pietoni.

Cu toate acestea, in centrul istoric al Timisoare au fost montate mai multe rastele pentru biciclete, dar si vehicule pe doua roti pentru inchiriat, prin programul european de incurajare a mersului pe doua roti. Acum ar trebui indepartate?

Nemultumirea biciclistilor din Timisoara, care a fost justificata cu argumente legate de lipsa pistelor sau amenajarea lor in bataie de joc, in sutele de comentarii care circula pe internet, l-a determinat pe primarul Nicolae Robu sa mai reflecteze in privinta hotararii pe care a luat-o.

Mai mult decat atat, intaiul gospodar al Timisoarei se lauda ca „a creat in Timisoara, de departe, cea mai extinsa retea de piste de biciclete din tara”.

Edilul a facut o postare pe pagina sa de Facebook unde le cere timisorenilor sa aleaga: biciclistii sa fie alungati din centrul Timisoarei sau nu!

Aceasta desi in toate orasele Europei mersul cu bicicleta in centru este incurajat din rasputeri.

Iata cum ii consulta Nicolae Robu pe timisoreni pe FB!

„VREM SAU NU CA ZONELE PIETONALE SA FIE STRICT PIETONALE?

1. Asistam la o noua tentativa a unora – mereu aceiasi! – de invrajbire a noastra, in urma masurii luate de Comisia de Circulatie a Primariei de a interzice accesul oricaror vehicule in zonele pietonale ale orasului, adica: in zonele de loisir si comerciale, precum Piata Victoriei, str. Alba Iulia, str. Marasesti.
2. Masura a fost luata ca urmare a nenumarate semnalari din partea pietonilor – de departe majoritari! – ca nu se pot plimba niciunde relaxati in orasul nostru, ca in Piata Victoriei, pe Marasesti, pe Alba Iulia etc. multi au fost loviti sau cel putin speriati – cat pe ce sa fie loviti – de biciclete si diverse alte vehicule, ei sau, uneori, copiii lor.
3. Masuri similare au fost luate in toate orasele din lume faimoase prin inaltele lor standarde de civilizatie.
4. In ceea ce ma priveste, sunt un partizan si un promotor al folosirii cat mai extinse a bicicletei si aceasta pretentie mi-e sustinuta de fapte concrete, de rezultate ale faptelor mele:
a. AM CREAT IN TIMISOARA CEA MAI EXTINSA – DE DEPARTE! – RETEA DE PISTE DE BICICLETE DIN ROMANIA!
b. TOCMAI CREEZ PISTE DE BICICLETE IN JURUL STADIONULUI „DAN PALTINISANU”, PE O COROANA CIRCULARA LATA DE 9 M, MARGINITA DE AMBELE PARTI DE SUTE DE COPACI!
c. VOI EXTINDE LA MAXIMUL A CEEA CE SE POATE FACE RETEAUA DE PISTE DE BICICLETE IN TOT ORASUL!
5. Tocmai avand in vedere subpunctele a-c de la punctul 4, eu pot asuma linitsit si anumite masuri restrictive, dar absolut necesare, ce tin de responsabilitatea ce-mi revine ca Primar si contez ca voi avea alaturi nu numai totalitatea pietonilor – de departe majoritari in comunitate -, dar si majoritatea biciclistilor, majoritate pe care o consider rationala, cu totul altfel decat o firava minoritate.

DACA SUNTETI DE ACORD CA ZONELE PIETONALE SA FIE ZONE STRICT PIETONALE, FARA BICICLETE, MONOCICLETE, MINISCUTERE, ETC., ETC., CLICUITI LIKE. DACA NU SUNTETI DE ACORD, TASTATI ” DISLIKE!”

Petitie pentru liber la pedalare in centrul istoric al Timisoarei

Nu este insa foarte clar daca, in functie de raspunsurile timisorenilor pe reteaua de socializare, edilul va schimba sau nu decizia luata.

De cealalta parte, biciclistii din Timisoara au lansat o petitie online si strang semnaturi pentru ridicarea interdictiei impuse de Primaria Timisoara.

„Cerem anularea restrictiei aplicata biciclistilor in zona Cetate!
Dupa cum bine stiti, in 2013 se aproba in sedinta de consiliu un proiect care restrictiona biciclistii in zona Cetate pe perioada verii, zilnic, intre orele 18:00 – 22:00. Restrictia a fost de bun simt, doar in Piata Victoriei si pe Str.Alba Iulia. Tot din bun simt, biciclistii ocoleau centrul de bunavoie, fara a fi nevoie de HCL-uri pentru a ocoli centrul. Ieri, primaria decis sa interzica pedalatul si pe Str.Marasesti si in tot centrul istoric, din cauza unor teribilisti de care s-ar putea ocupa politia locala, nu sa pazeasca pasaje. Din pacate e mai simplu sa interzici, decat sa faci ceva! In timp ce se interzice pedalatul in centru, strazile pietonale devin parcarile nesimtitilor…”, se arata in petitia lansata pe internet, pe care o puteti semna AICI!

[poll id=”12″]

UPDATE! Robu arunca praf in ochii biciclistilor, pe care ii considera mofturosi

Dupa ce a fost atacat pe toate fronturile de biciclisti, in special pe Facebook, locul preferat de sondaje al primarului Nicolae Robu, edilul revine cu precizari, menite, crede el, sa-i calmeze pe biciclisti. Considera ca cererile biciclistilor sunt doar „niste mofturi”.

Intaiul gospodar al orasului sustine ca nici vorba nu-si va bate joc de Timisoara sa traseze piste de biciclete in Piata Libertatii sau pe strazile Alba Iulia si Marasesti. Mai mult, propune 4 strazi mai putin circulate din zona centrala pe care ar vrea sa creeze trasee speciale pentru biciclisti. Un lucru este clar: arunca praf in ochii celor care folosesc bicicleta drept mijloc de transport.

„OAMENI BUNI, CUM SA MARCAM PISTE DE BICICLETE IN PIATA LIBERTATII SAU PE STRAZILE ALBA IULIA SI MARASESTI?!
1. Haideti sa nu ne batem joc de orasul nostru pt. niste mofturi! Spun mofturi pt. ca EXISTA ALTERNATIVE LA ZONELE PIETONALE! Daca nu ar exista, evident ca nu m-as exprima astfel, pt. ca dorinta de a putea folosi bicicleta este legitima si nu poate decat sa ma bucure sa o constat!
2. Nici nu se pune problema sa desfiintam statia din Piata Libertatii. Analizam posibilitatea creerii de piste pe Emanoil Ungureanu, Coriolan Brediceanu, Victor Vlad Delamarina si 9 Mai”, a scris Robu pe Facebook.

La sondajul initial pus pe reteaua de socializare, Robu a primit o multime de comentarii negative. Unii timisoreni ii propun sa se uite in ograda altor orase din Europa, dand exemplu Germania sau Viena.

„Dislike! In orasele civilizate din lume, precum cele din Germania nu se pune indicator de interzis tuturor vehiculelor, ci indicator de zona pietonala, cu semn aditional <<permis bicicletelor>>”, a scris un utilizator pe pagina lui Robu de Facebook.

Un alt comentator ii explica primarului ce se intampla in Viena, orasul cu care Timisoara este fest comparata, unde recent a fost transformata in pietonala una dintre cele mai faimoase strazi: Mariahilfer Strasse, dupa conceptul „Shared Space”. Acolo pot circula atat pietonii, cat si biciclistii, intr-un mod civilizat.

Exit mobile version