TIMISOARA. Timisorenii pot plati biletele pentru calatoria pe mijloacele de transport in comun si cu telefonul. Noua optiune de plata a fost implementata deja si vine in completarea sistemului de ticketing deja existent.
Procedura de achitare a unei calatorii cu telefonul este una simpla. Daca ai card bancar, iti instalezi pe telefon aplicatia denumita 24pay, in mod gratuit, din Google Play sau App Store. Pentru instalare trebuie sa transmiteti si seria cardului bancar.
Odata instalata aplicatia, veti primi si un cod PIN, pentru ca in cazul in care pierdeti telefonul sau este furat, nimeni sa nu il poata folosi pentru a calatori pe mijloacele de transport.
Dupa ce a urcat in autobuz, firobuz sau tramvai, timisoreanul activeaza aplicatia si scaneaza QR Code-ul pus pe ferestrele masinii. Dupa scanare, din contul calatorului este retrasa contravaloarea biletului.
Astfel, timisorenii vor putea achizitiona, din mijloacele de transport, prin intermediul aplicatiei 24pay, bilete de o calatorie, in valoare de 2,5 lei si legitimatii de o zi, in valoare de 12 lei. Legitimatiile de o zi se vor putea achizitiona si din statii, iar validarea acestora este obligatorie pentru fiecare calatorie.
„Sunt bucuros ca in sfarsit dupa foarte multa vreme de cand eu am solicitat sa se intample asta putem plati biletele pe mijloacele de transport in comun din Timisoara de pe telefon. Este o aplicatie buna. Banii se iau de pe card. Dupa instalarea aplicatiei pe telefon, lucru care se face gratuit, trebuie dati parametrii cardului si apoi de fiecare data cand un cetatean face o calatorie plateste punctual printr-o modelitate extrem de simplu. Exista si posibilitatea de a se plati deodata pe toata ziua. As vrea sa mai precizez ca aceasta aplicatie este integrata, se coordoneaza cu sistemul de ticketing pe care il avem, sistem care ne permite sa stim in fiecare moment cati calatori avem pe fiecare mijloc de transport„, a declarat primarul Nicolae Robu.
CITESTE SI: Atentie, soferi, trafic restrictionat pe aproape 20 de strazi din Timisoara
Aplicatia 24pay a fost elaborata de o firma partenera a STPT, iar imbunatatirile pentru sistemul de transport vor continua in acest an.
„Urmatorul pas trebuie sa fie introducerea si a unei facilitati de plata prin SMS si apoi trebuie pus la punct mai bine sistemul de ticketing si mai ales trebuie facut ca informatiile date in statii sa fie valabile. Acolo unde avem benzi dedicate, linii de tramvai sau benzi auto pentru transportul in comun, acolo se poate anticipa dupa cat timp ajunge in statie un mijloc de transport in comun si trebuie sa continuam sa dam aceasta informatie. In zonele unde noi stim ca se intampla frecvent ambuteiaje si prin urmare e impredictibil in cat timp va ajunge un autobuz intr-o anumita statie, este neplacut pentru cetateni sa primeasca informatii invalide. Acolo trebuie sa spunem oamenilor in ce statie se afla mijlocul de transport respectiv, si nu in cat timp ajunge cand noi stim bine ca acel timp nu are corespondent in realitate„, a declarat primarul Nicolae Robu.