Opinia Timisoarei

Bucurestiul sustine marile proiecte ale Timisoarei propuse de Nicolae Robu! Interviu cu presedintele PNL Timis, candidat USL la Primaria Timisoara

TIMISOARA. Presedintele PNL Timis, Nicolae Robu, candidatul USL la Primaria Timisoara, detaliaza cateva dintre proiectele mari pe care le are in plan pentru mandatul 2012 – 2016, proiecte care se refera la partea de trafic si infrastructura rutiera.

„Oferta pentru Primaria Timisoarei raspunde cerintelor pentru un oras de secol XXI”, a spus ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Eduard Hellvig, vorbind, recent, despre candidatul USL la Primaria Timisoara, senatorul liberal Nicolae Robu. Presedintele PNL Timis detaliaza cateva dintre proiectele mari pe care le are in plan pentru mandatul 2012 – 2016, proiecte care se refera la partea de trafic si infrastructura rutiera, segmente de maxim interes pentru timisoreni.

Timisoara are cateva probleme majore in ceea ce priveste traficul: exista intreruperi in circulatie din cauza canalului Bega si a liniilor de cale ferata, nu exista parcari destule… Dumneavoastra si echipa de consilieri ati gandit cateva proiecte pentru a asigura un trafic mai fluent in oras. Despre ce este vorba?

Intr-adevar, unul dintre proiectele mele, menite sa contribuie la fluidizarea traficului in Timisoara este largirea trecerilor pe sub calea ferata. Am discutat asupra acestui subiect si cu Ministrul Transportului, Ovidiu Silaghi, care a fost convins de rationalitatea acestei idei si a promis tot sprijinul pentru materializarea ei. Primul pasaj pe care as dori sa il largim pe sub calea ferata este cel de pe strada Circumvalatiunii, pasajul Jiul. in acest punct, traficul este ingreunat, existand o singura banda de circulatie  pe sens, sub pasaj. Proiectul pe care doresc sa il promovez este largirea  pasajului astfel incat sa poata permite inca trei benzi pe langa cele existente. Pe sensul de mers spre nord vom realiza doua benzi si pe sensul de la nord inspre sud, alte trei benzi. In mod evident, traficul in aceste conditii va fi mult fluidizat in aceasta zona care creeaza foarte multe probleme timisorenilor. Investitia este realizabila. Acest obiectiv este sustinut de guvernul USL, angajat fiind de insusi ministrul Transporturilor.

Aceasta lucrare ar intra in strategia pentru inchiderea inelelor de circulatie…

Da, trebuie sa mai precizez ca lucrarea de la pasajul Jiul – Circumvalatiunii se poate face fara oprirea circulatiei existente si face parte din strategia pentru inchiderea inelului II de circulatie. In aceasta strategie intra si unele modificari de trafic pentru bd. Take Ionescu, cu crearea unei giratii mai largi la strada Baader. Inspre zona Tipografilor s-ar face o extindere cu doua benzi, fara oprirea circulatiei.

O alta zona de trafic intens, unde se produc deseori blocaje, este pasajul de la Popa sapca. Aveti un proiect de largire si pentru aceasta zona. Puteti detalia?

La pasajul Popa Sapca, stim foarte bine ca este o zona cu trafic intens, este o zona comerciala in imediata vecinatate si drept urmare ambuteiajele sunt greu de suportat de catre soferi.  In momentul de fata exista o singura banda pe sens, de fapt o banda si jumatate sub pasaj. Ceea ce propunem este sa se largeasca aceasta trecere pe sub calea ferata pentru realizarea a inca doua benzi, incat in final sa avem doua benzi pe sens. Desigur, preocuparea pe care o avem este si pentru realizarea unei piste pentru biciclete pe fiecare sens de mers.

Sunt proiecte ambitioase, care probabil costa foarte mult. Ati estimat de ce suma ar fi nevoie pentru largirea celor doua pasaje si de unde ar veni banii?

Calculele facute de specialisti au aratat ca ar fi vorba despre aproximativ 10 milioane de euro pentru o asemenea lucrare, incluzand largirea pasajelor, modificarile, extinderile cailor de rulare si toate lucrarile conexe. Ca sursa de finantare, ne bazam pe Ministerul Transporturilor pentru partea de cale ferata, pe bugetul local si alte surse ce le putem atrage. Dupa cum spuneam, ministrul de resort, Ovidiu Silaghi, a dat asigurari ca aceste proiecte sunt in atentia sa.

In toate discursurile electorale si pre-electorale, ati subliniat importanta realizarii proiectelor mari, de anvergura. Unul dintre acestea era si construirea a cel putin unui pod nou peste Bega. Unde credeti ca este nevoie de un prim pod?

Timisoara a fost gandit ca oras astfel incat traficul sa se desfasoare pe inele. Din pacate, nu avem la ora actuala niciun inel perfect functional, fara nici o strangulare. Putem sa aducem o contributie substantiala la folosirea pentru trafic a inelului IV. Pe strada Bobalna se termina brusc orice traseu datorita faptului ca acolo nu exista un pod  peste Bega. Am asumat in programul meu pentru Timisoara si realizarea a cel putin un pod. Vrem sa realizam un pod peste Bega in aceasta zona astfel incat inelul IV sa poata fi folosit. Podul ar urma sa aiba, in final, patru benzi, dar el poate fi realizat in etape: mai intai un pod cu doua benzi si apoi, sigur, extinderea lui cu inca doua benzi. Peste tot in tot facem, trebuie subinteles ca vom realiza si  piste pentru biciclete. Traficul va fi fluidizat in momentul in care acest obiectiv va fi realizat si eu am convingerea ca el poate fi realizat. si asupra acestui aspect am discutat cu ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, si avem tot suportul din partea domniei sale.

Campania electorala a USL pentru localele din 10 iunie 2012 se refera foarte mult la ideea de „schimbare”. Ce inseamna schimbarea, de fapt?

Schimbare inseamna nu numai inlocuirea primarului, ci inlocuirea unei anumite stari de fapt, a unui anumit mod de a gandi proiectele pentru Timisoara, de a le pune in practica si de a relationa cu cetatenii, intr-o forma pe care cetatenii Timisoarei o merita. Noi dorim sa oferim o alternativa mult mai apropiata de cetateni, o alternativa in care sa ne consultam cu ei, sa ii tratam cu tot respectul si sa promovam proiecte care sa le imbunatateasca viata. Nu este important sa avem studii de fezabilitate, strategii, proiecte tinute in sertare, ci este esential sa avem proiecte puse in opera. Noi vom aborda lucrurile la o alta scara si cu o alta viteza. E nevoie de preocupare si de spirit gospodaresc pentru a mobiliza capitalul existent. Eu si colegii mei suntem convinsi ca a venit vremea schimbarii si am observat ca si timisorenii vor schimbarea si apreciaza ca ne-am angajat la asa ceva.

(P)

Exit mobile version