Ministerul Transporturilor va primi in 2016 cu un miliard de lei mai putin. Motivul este acela ca anul acesta nu a cheltuit toti banii primiti.
Asta inseamna ca proiectele majore nu vor beneficia nici anul viitor de finantarea necesara. Spre exemplu, Autostrada Sebes-Turda ar avea nevoie de aproximativ un miliard de lei la anul, insa i s-au alocat mai putin de 250 de milioane.
Bugetul destinat Transporturilor e mai mic decat cel executat in 2015 cu circa 7,6%, adica 11,9 miliarde lei, fata de 12,8 miliarde lei. Din acestia, circa 9,1 miliarde de lei sunt trecuti la capitolul „Investitii publice”.
Noul proiect de buget confirma insa, prin deficitul asumat de aproape 3% din PIB, ca Romania va merge pe „scenariul pesimist” din Master Planul de Transport.
Potrivit acestui scenariu pesimist, pana in 2020 pentru proiectele de infrastructura ne vom baza doar pe banii nostri de la buget si pe fondurile europene din care abia daca se va reusi terminarea autostrazii Sibiu-Pitesti, a drumului expres spre Moldova si a celor cateva autostrazi incepute, dar neterminate.
Daca pentru autostrazi nu se gasesc banii necesari atunci, cel mai probabil ca nici pentru proiectele mai mici, dar atat de necesare, nu se vor aloca bani. Oricum, ramane de vazut daca Guvernul va aloca sumele promise pentru Centura de Sud a Timisoarei.