La Timisoara se organizeaza o serie de seminarii destinate tuturor celor care vor sa devina antreprenori de succes. Dincolo de teorie, cursantii invata practica sustinuta prin exemplele concrete ale celor care au reusit in afaceri.
Notiunile teoretice bine stapanite nu pot garanta nimanui reusita ca antreprenor sau ca angajat al unei companii de succes. Schimbarea mentalitatii, modificarea tiparelor si stiinta de a se descurca in situatii intalnite in practica reprezinta insa doua chei sigure care deschid drumul reusitei in afaceri. Oameni care stiu cum se castiga un client, cum poate acesta sa fie pastrat in portofoliul firmei, cum se poarta o negociere sau care sunt cele mai bune cai de a deveni un antreprenor de succes isi dezvaluie secretele descoperite in ani de munca asidua.
Calea spre o afacere de succes este, de fapt, o adevarata filosofie in care flexibilitatea, seriozitatea, perseverenta, viziunea, gandirea limpede si o scala a valorilor bine fundamentata sunt notiuni de baza. O filosofie in centrul careia sta clientul.
Gigi Nacev, om de afaceri de succes si consultant in domeniul afacerilor este adeptul si promotorul unei astfel de filosofii, pe care o impartaseste, alaturi de echipa Roma Consulting, celor care vor sa se perfectioneze ca antreprenori.
“A fi antreprenor de succes nu inseamna ca muncesti mai putin, ca ai mai putine responsabilitati. Aceasta este o atitudine gresita. Un antreprenor are responsabilitatea a sute de oameni iar asumarea unei astfel de responsabilitati este, din punctul meu de vedere, o atitudine corecta…. Sa muncesti atunci cand trebuie sa muncesti, pentru ca trebuie sa asiguri salariile angajatilor, asta inseamna ca nu-ti permiti sa pleci acasa la ora fixa, pentru ca daca nu ai bani in cont e grav. Tocmai din aceasta cauza clientul trebuie privit la fel ca si patronul unei firme, pentru ca el este cel care asigura salariile angajatilor. De multe ori am vazut angajati care, atunci cand intra patronul in firma, nu mai stiu ce sa faca pentru ca acesta sa fie multumit … de fapt, atitudinea aceasta trebuie sa o aiba fata de client. “ considera Gigi Nacev .
El este adeptul unui sistem de valori in care oamenii din echipa sunt deosebit de importanti iar patronul se implica in munca acestora nu doar prin ordinele date, ci in cel mai constructiv mod cu putiinta, acesta fiind inca un ingredient important al succesului in afaceri. Pe de alta parte, fiecare persoana, antreprenor sau angajat, trebuie sa ajunga la un nivel in care sa reziste tentatiilor care stau in calea realizarii personale si profesionale, sa aiba o atitudine constructiva, sa-si asume responsabilitatile.
Pentru ca toate aceste lucruri sa fie cunoscute si aplicate in practica, Gigi Nacev si invitati ai sai, oameni de afaceri de succes, prezinta doua seminarii.
“Sunt doi pasi necesari, pentru cei care vor sa urmeze o cariera de antreprenor. Primul seminar, denumit “Fisa postului de antreprenor” se adreseaza tuturor si are ca obiectiv dezvoltarea unei mentalitati corecte, necesare tuturor. Pentru cine doreste sa mearga mai departe si sa devina un bun antreprenor exista cel de-al doilea seminar denumit “Planul de afaceri” in cadrul caruia, la fiecare intalnire, se analizeaza un capitol al unui plan de afaceri. Spre exemplu, in prima intalnire, vorbim despre ideile de afaceri si, timp de doua ore analizam cum ar trebui sa alegem o idee de afacere. Nu inseamna , daca am vazut prieteni, vecini, cunostiinte care au avut succes cu o anumita afacere, ca trebuie sa o adoptam … pe langa faptul ca nu mai esti primul, ci al doilea sau al treilea, nu ai neaparat nici abilitatile sau pregatirea necesara pentru a reedita succesul altuia in domeniul respectiv. Si asta este doar un exemplu despre cum decurg lucrurile. Primul seminar dedicat planului de afaceri l-am incheiat cu un proiect, intocmirea unui plan concret, ceea ce a fost o experienta extraordinara“
Temele prezentate in cele doua seminarii se repeta, astfel incat ele pot fi urmate din orice moment. Seminarul “Planul de afaceri” se desfasoara in fiecare miercuri, iar “Fisa postului de antreprenor” – sambata, timp de doua ore, pe parcursul a 8 saptamani. Dupa orele de seminar urmeaza discutii libere pe temele prezentate.
La finalul seminariilor, participantii primesc un certificat … in alb.
“Este in alb pentru ca nimeni nu ne poate da un certificat de antreprenor. Este o notiune abstracta, doar noi putem sa decidem daca suntem sau nu antreprenori, la fel si nivelul la care am ajuns. A fi antreprenor reprezinta o abilitate pe care o putem stapani la diferite grade sau nivele si doar noi insine stim cand am ajuns la un nivel la care putem sa fim multumiti. Doar noi ne putem semna acel certificat, in momentul in care ne simtim antreprenori. Din punctul meu de vedere nu calitatea de antreprenor, ci mentalitatea castigatoare este importanta. La fel de bine poti sa fi si un angajat cu mentalitate castigatoare, in familia pe care o reprezinta firma la care lucrezi.” a afirmat Gigi Nacev.
Iar lucrurile nu se opresc aici.
“Va urma si un al treilea modul, “BUSINESS STAR”, care va fi dedicat celor deja specializati in afaceri si unde se va discuta depre toate domeniile interesante pentru oamenii de afaceri realizati. Putem vorbi de ceasuri, vinuri, masini, sunt cateva domenii abordate la discutiile intre oamenii de afaceri .Dupa primii doi pasi, primele doua seminarii, se presupune ca ajungi sa stai la discutii cu oamneii de afaceri si trebuie sa cunosti domeniile interesante pentru ei.” a mai spus Gigi Nacev.
Mai multe amanunte precum si inscrierea la aceste seminarii sunt disponibile pe www.romaconsulting.ro sau pe pagina de Facebook Scoala de Afaceri Roma. Pentru inscrieri este disponibila si adresa de mail office@romaconsulting.ro