TIMISOARA. Ramasa fara serviciu de deszapezire inca de acum un an, dupa ce vechile contracte, incheiate in 2011 si prelungite pana in aprilie 2018 cu Societatea de Drumuri Municipale si Retim, au expirat, iar ultima licitatie a fost ratata, Primaria Timisoara vrea acum sa faca o noua incercare de a gasi o firma care sa curete nametii din oras in urmatorii 4 ani.
Tinand seama de faptul ca la Timisoara nu ninge atat de mult ca la Brasov, municipalitatea a intocmit o noua documentatie si o va supune aprobarii Consiliului Local. Le va cere alesilor sa aprobe proiectul privind „delegarea gestiunii serviciului public de curatare si transport al zapezii de pe caile publice si mentinerea in functiune a acestora pe timp de polei sau inghet in Municipiul Timisoara si aprobarea Oportunitatii deciziei de delegare, Caietului de sarcini si anexele la acesta, Acordul – cadru si modelul de Contract subsecvent pentru delegarea gestiunii serviciului public de curatare si transport al zapezii de pe caile publice si mentinerea în functiune a acestora pe timp de polei sau inghet în Municipiul Timisoara„.
Aceasta procedura este necesara in vederea lansarii noii licitatii pentru deszapezire prin care sa fie desemnata o firma ce va iscali un Acord-cadru pe 4 ani, ce va fi urmat de contracte subsecvente, in functie de necesitati.
Reprezentantii primariei au revizuit si caietul de sarcini de la prima licitatie.
„Ne pregatim sa demaram o noua licitatie pentru serviciul de deszapezire, iar aprobarea acestui proiect de catre Consiliul Local este un prin pas pe care ni-l cere legea. Dupa ce prima licitatie a fost anulata, am cerut feedback operatorilor din domeniu, iar, in functie de raspunsurile acestora, am ajustat usor si caietul de sarcini, l-am optimizat, in sensul ca am prevazut si masini mai mici, pentru zonele de blocuri din cartiere, cu care se poate interveni mai usor si care comporta o incarcare financiara mai mica pentru operatori„,a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Robert Kristof, city managerul Timisoarei.
Numarul strazilor din Municipiul Timisoara, pe care urmeaza sa se presteze serviciul de deszapezire este de 1.227, conform nomenclatorului, si s-a intocmit o prioritizare a acestora. Pe cele de grad 1 se va interveni intr-o prima etapa, iar in pe cele de grad 2 ulterior, cu utilaje multifunctionale de capacitate mare sau dupa caz de capacitate redusa.
44 de utilaje ar putea asigura deszapezirea Timisoarei
A fost revizuit si numarul de utilaje cu care sa se intervina. Conform caietului de sarcini, pentru prestarea serviciului se vor folosi urmatoarele tipuri de utilaje: utilaje multifunctionale de capacitate mare, utilaje multifunctionale de capacitate mica, utilaje cu incarcator frontal, utilaje de transport al zapezii si ghetii, autocisterne. Mijloacele mecanice folosite la deszapezire trebuie sa se incadreze in norma de poluare a motorului minim Euro 3, cu inspectia tehnica in termen. Pentru prestarea serviciilor care fac obiectul contractului sunt necesare minim urmatoarele utilaje:
-14 utilaje multifunctionale de capacitate mare;
-16 utilaje multifunctionale de capacitate mica;
-4 utilaje cu incarcator frontal;
-8 utilaje de transport al zapezii si ghetii;
-2 autocisterne.
Total: 44 utilaje necesare pentru indeplinirea contractului.
Verificarea deszapezirii, pe 2 culori: rosu si albastru
Se vor folosi utilaje dotate cu sistem GPS, puse la dispozitia Primariei pentru urmarirea indeplinirii programului zilnic. Pentru receptii se va prezenta harta GPS a sectorului pe categorii de culori, pentru fiecare utilaj care deserveste un traseu: rosu pentru intreg sectorul planificat, albastru pentru sectorul realizat. Reprezentantii municipalitatii vor avea posibilitatea de vizualizare a traseului parcurs de fiecare utilaj, in timp real, precum si istoricul traseelor parcurse pe toata durata contractului.
Urmatoarele activitati constituie ansamblul cerintelor tehnice de baza pentru prestarea serviciului de deszapezire:
-Curatat manual zapada
-Curatat manual gheata
-Curatat mecanizat zapada si gheata
-Combaterea poleiului si a ghetii prin stropire cu solutie de clorura de calciu (CaCl2)
-Combaterea poleiului si a ghetii prin stropire cu solutie de clorura de sodiu
-sare (NaCl) cu inhibitor
-Imprastiat manual material antiderapant
-Imprastiat mecanic material antiderapant
-Incarcat si transportat zapada si gheata
-Curatat guri de scurgere din reteaua de canalizare
Pana la data de 1 octombrie a fiecarui an, operatorul va trebui sa asigure intreaga cantitate de materiale antiderapante ce va fi folosita pentru combaterea poleiului.
-Clorura de sodiu (sare): minim 1000 tone de stoc;
-Clorura de calciu: minim 100 tone de stoc.
Pe perioada prestarii serviciului de deszapezire stocul trebuie refacut in permanenta si mentinut in asa fel incat sa fie suficient.
Sezonul de iarna e considerat, potrivit documentatiei, 15 noiembrie – 15 martie. Insa, daca va ninge si in afara acestei perioade, operatorul va interveni.
Contractul cadru va fi pe 4 ani, estimat la peste 6 milioane de euro. Durata fiecarui contract subsecvent este de cate un an de zile calendaristic, iar primul contract subsecvent va intra in vigoare de la data transmiterii ordinului de incepere a prestarii serviciului si constituirea garantiei de buna executie.
Odata aprobata noua documentatie de catre Consiliul Local, primaria poate lansa noua licitatie pentru deszapezire, pentru ca aceasta sa se incheie pana la sfarsitul acestei veri. Este de asteptat ca printre firmele care vor participa sa se numere si actuala societate de salubrizare de la Timisoara, avand in vedere ca pe utilajele de curatenie poate atasa lame cu care sa indeparteze zapada.
Iarna trecuta deszapezirea in oras a fost asigurata de societatile din subordinea primariei si cu ajutorul detinutilor de la Penitenciarul Popa Sapca.