TIMISOARA. Internatele scolare din Timisoara ar putea deveni locuinte de serviciu pentru angajatii RATT. Este propunerea consilierilor locali din cadrul PSD, dupa ce conducerea falimentarei regii de transport a anuntat planul privind construirea unui complex de blocuri in care sa locuiasca angajatii, pentru ca in acest fel sa nu-i mai plece vatmanii, soferii si alti salariati valorosi din depouri.
CITESTE SI: E batut in cuie! Unde se ridica Polivalenta de 16.000 de locuri? Anuntul liderului CJ Timis, Calin Dobra
„Noi venim cu alta propunere si o sa solicitam primariei sa inventarieze si sa prezinte o situatie exacta a tuturor caminelor scolare din Timis si, in special, din Timisoara. Am avut pe lista cu proiecte reabilitarea celor doua camine de la Liceul Auto. S-a considerat ca nu sunt fonduri. Acolo nu mai sunt copii. Doua camine sunt numai acolo. Sunt camine si la alte licee, cum ar fi Liceul Azur, Liceul Electrotimis. Daca pentru soferi si vatmani acele camine nu corespund, se pot gasi si alte solutii. Colegul Dugulescu a propus inchirierea pentru cazuri punctuale, nu la modul general, ca avem nevoie de sapte blocuri, ci punctual inchirierea de locuinte de serviciu, dar nu ca avem nevoie de investitii imobiliare cand obiectul de activitate este transportul in comun. La societati care sunt peformante nu sunt grile de salarizare. Daca avem venituri putem creste, daca nu sunt venituri nu putem creste”, a mai spus Dan Idolu.
CITESTE SI: ‘Lipeala’ in stil italian, la Timisoara! Prendi una multa!
Conducerea RATT a propus construirea unui cartier cu 7 blocuri, ale caror apartamentele sa fie oferite drept locuinte de serviciu angajatilor regiei. Insa, studiul de oportunitate privind acest proiect a fost respins in ultima sedinta de consiliu local.
„Am fost stupefiati. O societate unde 60% din venituri sunt subventii de la bugetul local si care is prognozeaza 100.000 de lei profit din dividente, adica dupa plata taxelor, sa realizeze un proiect de 12 milioane de euro este cel putin aberant. Daca nu cumva este altceva. Am luat organigrama de la RATT azi-dimineata. Soferi, vatmani, super-soferi, sectia de transport cu angajati acum se ridica la 419 persoane. De ce ar fi 390 acum fara locuinte? O logica simpla, nu as vrea sa mergem neaparat pe logica asta, poate mai angajeaza. Pentru vaporetto spun ca isi planifica aproximativ 70 de persoane. 390 de locuinte, sapte blocuri de zece niveluri parter, 10 etaje plus o mansarda. Mai cunoasteti un alt investitor financiar de o asemenea potenta care sa suporte o asemenea investitie de 12 milioane de euro?”, s-a intrebat consilierul local PSD Dan Idolu.
Chiar daca proiectul a fost respins in plenul Consiliului Local, acesta va fi readus in atentia consilierilor locali, anunta la sfarsitul saptamanii trecute primarul Timisoarei, Nicolae Robu.
„Initiativa RATT este una care socheaza la prima privire, dar nu trebuie calificata drept proasta asa, pentru ca este pe undeva neobisnuit. RATT-ul si-a propus sa construiasca cu bani a caror provenienta ar urma sa fie vazuta. Deocamdata, s-a discutat doar de studiu de oportunitate, circa 400 de locuinte de serviciu. Sigur ca e mult si ca o asemenea investitie necesita si bani pe masura, dar in contextul in care in Timisoara nu exista somaj, in care profesia de sofer, vatman, in sistemul de transport in comun, nu e foarte atragatoare, dat fiind ca oamenii trebuie sa se trezeasca cu noaptea in cap in fiecare zi, trebuie sa lucreze uneori pana la miezul noptii, si desigur sunt si alte inconveniente ale acestei meserii, toate la un loc fac sa nu fie inghesuiala pentru angajarea pe aceste posturi. Ba mai mult, exista o lipsa de soferi si vatmani la RATT, si atunci conducerea s-a gandit ca ar face mai atractive astfel de locuri de munca, daca ar anunta ca se ofera si locuinte de serviciu angajatilor pe asemenea posturi. A cazut proiectul la limita, dar el poate fi repus in discutie, dupa ce lumea va avea si mai mult timp pentru a analiza avantajele si dezavantajele, pentru ca sunt. El va fi repus la vot, mi s-a cerut sa il repun, si am datoria sa il repun”, spunea primarul Nicolae Robu.
Ideea construirii unui cartier de blocuri a pornit de la necesitatea regiei de a-si fideliza angajatii si chiar de a atrage viitori salariati, care ar putea fi tentati de primirea unei locuinte de serviciu, odata cu angajarea la RATT.