TIMISOARA. Etapa a VI-a a Campionatului National de Circuit Viteza Urban, Romania Night Grand Prix „Traian Vuia” Timisoara 2011, desfasurata pe pista Aeroportului International Timisoara, printre avioanele companiilor Wizzair si Carpatair, a prilejuit o confruntare directa intre cele mai bune echipe ale acestui sezon automobilistic din aceasta parte de tara, XMotors si Opinia Rally Team.
Absenta la ultimele etape de Campionat Judetean, dupa o infrangere categorica in iulie, la Buzias Grand Tour 2011, unde a ocupat un neverosimil loc IV, teamul X Motorsport s-a pregatit in mod special pentru „fight-ul” de pe pista aeroportului.
Liderul echipei, pilotul Florin Staici s-a ambitionat sa demonstreze ca nu intamplator a castigat competitiile din ultimii ani… Asa ca a inchiriat cu cateva mii de euro un Mitsubishi Lancer, de 450 de cai putere, l-a rechemat la lot pe vechiul sau camarad de raliuri, Bogdan Stanoiev, care nu a mai pus roata pe circuit de o buna bucata de timp, si a adus pe aeroport o echipa de mecanici supermeseriasi, pregatiti sa faca fata oricaror defectiuni intervenite in timpul concursului.
De altfel, maiestria lor a fost pusa la incercare inca din prima seara la raliului de pe aeroport, cand au fost nevoiti sa schimbe in mai putin de 15 minute planetara din stanga-spate a bolidului de 450 cp, sparta imediat dupa startul in forta a lui Staici. Exclus din concurs in confruntarea de vineri-noapte, din cauza defectiunilor tehnice si a unei iesiri in decor peste balizele de siguranta ale pistei, pilotul Florin Staici a revenit la a doua confruntare, in noaptea de sambata spre duminica, cu o si mai mare dorinta de revansa.
„Trebuie sa merg fara nici o greseala! Oricum, ma astept sa cada ceva de la masina si in aceasta seara…”, spunea Staici, pesimist, inainte de lansarea in cei peste 4 kilometri de circuit „inventat” de organizatorul Lola Giurisici, insa, de aceasta data, bolidul de 450 de cai putere a functionat perfect, iar timpul obtinut, de 2,37 minute, era cu 11 secunde mai bun decat cel mai bun timp al Opiniei Rally Team, 2,48 minute, obtinut de Sergiu Tirla. „E normal, una e sa pilotezi o masina de peste 60.000 de euro, cum e aceasta bomba pe roti Mitsubishi Lancer, si alta e o masina de 20.000 – 25.000 de euro, cum e Renault Clio-ul meu!”, s-a resemnat, oarecum, Gao Tirla.
Mansa a doua a concursului, insa, putea sa schimbe soarta clasamentului! Pregatit sa dea o „lectie” si mai dura adversarilor din Opinia Rally Team, Florin Staici s-a napustit cu peste 150 km/h pe circuit, insa, la doar cateva sute de metri de start, la intrarea in primul viraj, extrem de inselator in conditiile unei vizibilitati reduse, a deraiat in afara circuitului. S-a redresat rapid si a plecat mai departe. Un nor de praf si steagul galben al arbitrului au certificat greseala de traseu, care ar fi trebuit penalizata cu cateva zeci de secunde, penalizare care ar fi dus la o alta configuratie a clasamentului final si, implicit, la clasarea Opinia Rally Team pe primul loc.
„A vazut toata lumea ca Staici a iesit in decor! Arbitrul a ridicat steagul! Nu se poate sa i se dea o mansa fara penalizare! Ar trebui sa facem contestatie!”, a exclamat Diana Iordache, imediat dupa afisarea rezultatelor, aprobata de majoritatea concurentilor.
„Cine vrea sa faca contestatie, achita 600 de lei si o face in scris! Dupa aceea, mai stam 15 minute pana la solutionarea contestatiei”, a taiat elanul contestatarilor arbitrul Adrian Nicoara. Era ora 5.30, dimineata, si putin sub 10 grade Celsius… „Cine sa mai faca contestatie la ora asta!?„, a adaugat cu lehamite Gao. De altfel, la festivitatea de premiere, Alexandru Krepelka, unul dintre principalii rivali, a refuzat sa dea mana cu campionul Staici.
„Castigatoarea etapei a VI-a a Campionatului National de Circuit Viteza Urban, Romania Night Grand Prix „Traian Vuia” Timisoara 2011 – X Motorsport Timisoara! Felicitari!”, a anuntat putin inainte de ora 6, la festivitatea de premiere, presedintele Comisiei Judetene de Automobilism si Karting Timisoara, dipl. ing. Ladislau Giurisici. Felicitari…