TIMISOARA. Pentru cele 13.000 de hectare cat are suprafata Timisoara se pregateste documentatia in vederea delegarii serviciului de dezinsectie si deratizare in urmatorii ani.
Primaria Timisoara anunta ca e dispusa sa cheltuie pentru asta aproape 15 milioane de euro, dupa ce contractul cu Coral Impex, firma care s-a ocupat de aceasta activitate in ultimii 4 a ajuns la final si a costat municipalitatea aproape 3 milioane si jumatate de euro.
Primaria a intocmit documentatiile pe care le va supune dezbaterii si aprobarii Consiliului Local.
Potrivit studiilor, valoarea estimata a contractului de delegare este de 61.337.106,63 lei, fara TVA, pe durata celor 4 ani, adica aproape 15 milioane de euro cu TVA.
Valoarea activitatilor de deratizare, dezinsectie si dezinfectie in Timisoara, in perioada 2019 – 2022, a fost:
a) Primul contract subsecvent -3.737.052,33 lei
b) Al doilea contract subsecvent – 3.954.109,86 lei
c) Al treilea contract subsecvent – 4.129.212,20 lei
d) Ultimul contract subsecvent din acordul cadru, inca in desfasurare – 4.608.231,06 lei.
Adica aproape 3 milioane si jumtate de euro cu TVA.
In documentatia intocmita de Primaria Timisoara, pe langa conformitatea substantelor folosite de firma ce va fi aleasa si asigurarea utilajelor si a angajatilor de care este nevoie, este prevazuta frecventa cu care vor trebui sa se faca operatiunile de dezinsectie si deratizare, respectiv cel putin o data pe luna vreme de 7 luni, la sediul primariei si punctele sale de lucru, in parcuri, scuaruri, spatii verzi, la Padurea Verde, perdelele forestiere, canalul Bega, in locurile de joaca.
Dincolo de tantari si muste, este prevazuta desinsectia pentru combaterea capuselor care se va face punctual in sezonul specific de aparitie a acestora (lunile aprilie – mai, respectiv septembrie – octombrie) sau in cazul focarelor aparute, dar si o actiune impotriva viespilor (identificare cuiburi, combatere infestare), care se va face punctual in functie de necesitati, in urma sesizarilor.
Dezinsectia cu avionul se va face de 2 ori pe an.
Studiul de oportunitate, referatul de aprobare, caietul de sarcini, anexele si modelul de contract cadru vor fi supuse aprobarii alesilor locali cel mai probabil in urmatarea sedinta de Consiliu Local, pentru ca mai apoi sa fie demarata procedura pentru gasirea unei firme care sa se ocupe de aceste servicii in urmatorii 4 ani la Timisoara.