Sunt aproximativ sapte miliarde de oameni pe Pamant, iar peste 860 de milioane dintre ei isi verifica paginile de Facebook in fiecare zi. De aceea, reteaua sociala a ajuns sa valoreze 200 de miliarde de dolari.
De ce creeaza Facebook dependenta in cazul atator persoane a explicat, pentru Business Insider, anteprenorul Nir Eyal, care a scris o carte ce ofera raspunsuri utilizatorilor.
El a explicat ca „Facebook incearca sa creeze o asociere intre reteaua sociala si fiecare moment in care te simti plictisit sau in care ai cateva minute libere. Stim ca, din punct de vedere psihologic, plictiseala este dureroasa”. De fiecare data cand te simti plictisit sau cand ai putin timp liber, Facebook-ul este un remediu pentru „mancarimea” care te sacaie.
Cartea, intitulata „Cum sa creezi produse care formeaza obiceiuri”, dezvaluie procedeele psihologice care au loc in momentul in care produsele noastre preferate ajung sa faca parte din rutina zilnica.
„Adevarul este ca nu intotdeauna cele mai bune produse castiga. De multe ori, castiga produsele care au capacitatea de a-i determina pe utilizatori sa se intoarca de fiecare data. Sa luam ca exemplu Google. Google este unul dintre aceste produse despre care eu cred ca sunt niste formatoare incredibile de obiceiuri si este genul de produs pe care il folosim fara sa fim constienti sau fiind foarte putin.
Nici macar nu luam in calcul ideea ca ar putea exista un motor mai bun de cautare, iar dovada sta in comparatii concrete: daca dai la o parte logo-ul, oamenii nici nu-si dau seama de diferentele dintre Bing si Google. Si, totusi, Google domina cu o cota de piata de 87%”, a explicat Nir Eyal.
Citeste mai mult pe ziare.com!