Traiesc in Timisoara, dar nu simt asta. Desi au avut numeroase intalniri cu cei de la conducerea Regiei de Transport, s-au ales doar cu promisiuni.
Timisorenii din Plopi spun ca programul autobuzului 21, singurul care trece prin zona, este mereu dat peste cap. In statia pe care o au in centrul cartierului nu exista niciun program pentru mijlocul de transport in comun. Mai mult decat atat, nu au nici macar de unde sa cumpere bilete, pentru ca in zona nu se vand niciunde. Aceasta desi au propus mai multe solutii la RATT.
„Am fost la domnul Goia in audienta. De 3 – 4 ori, dar as fi putut sa merg numai o singura data sa rezolvam problemele pe care le avem. I-am spus si de statiile de autobuz, si de bilete, pe care nu avem de unde sa le luam. Statia pentru autobuz nu este amenajata. Avem o statie cu loc de refugiu in centrul cartierului, pe strada Tata Oancea, intersectie cu Jules Verne. Dispare si programul autobuzului. Convenisem cu domnul Goia anul trecut, la ultima audienta pe care am avut-o la dansul, ca dupa 15 ianuarie vor veni si vor amplasa niste reclame, pe care sa apara si acolo programul autobuzului, lucru care nu s-a rezolvat”, ne-a declarat Ion Olaru, presedintele Consiliului Consultativ de Cartier Plopi – Kuncz.
Potrivit lui Olaru, aproape 30 de copii romi sunt obligati sa mearga prin camp pentru a ajunge la autobuz. „Avem o colonie unde sunt numai cetateni romi. Vor si ei sa ajunga autobuzul in orele de varf, respectiv cand vin si cand pleaca copiii de la scoala. Acolo avem, la 15 case locuite, in jur de 27 de copii, ce merg la scoala din clasa I pana in a VIII-a. Parcurg o portiune unde nu sunt case si merg ca pe camp”, mai spune presedintele consiliului.
Conducerea RATT n-are incredere nici in propriii soferi sa le dea pe mana biletele ca sa le vanda calatorilor
Desi au fost de mai multe ori la RATT, reprezentantii celor din Plopi nu au rezolvat nimic. „Chiar eu le-am sugerat sa cumpere cineva din cartier biletele. Dar daca cumperi bilete ca sa le revinzi cetatenilor, ei dau o dobanda de 8 la suta. Dar banii ii dau abia atunci cand au bani in casa. Pai daca se duce respectivul care a vandut biletele, de doua sau trei ori pana la casierie, a consumat benzina si timpul si nici nu a primit banii. Le-am sugerat sa dea biletele la soferul de pe autobuz. Stiti ce raspuns mi-au dat? Exact de unul care nu are niciun gram de scoala. Pot sa se supere pe mine. Mi-au spus ca n-au incredere in sofer. Pai cum adica, sa n-aveti incredere in soferul dumneavoastra? Cam asa stau lucrurile”, marturiseste Ion Olaru.
Potrivit unei monografii realizate de acesta, in cartierul Plopi locuiesc in jur de 2.300 de timisoreni. In prezent, din 22 de strazi cate exista in cartier, 8 au ramas neasfaltate.
RATT explica decizia prin aceea ca linia de autobuz din Plopi nu este rentabila
„Lumea trebuie sa inteleaga ca nu suntem obligati sa facem tot timpul cum ni se cere…Modificarile se fac in functie de anumite interese. Interesele trebuie sa fie si de partea nostra si de partea calatorilor. Modificarile se vor efectua atunci cand consideram ca merita facute. Oamenii trebuie sa stie ca noi depindem si de facotrul economic. La randul nostru, suntem si noi intrebati. Avem linii pe care nu sunt calatori, cum e si linia de fata. Noi calculam in functie de gradul de incarcare coroborat cu cel de castig. Nu vrem sa avem linii ticsite, dar nici sa circule goale”, a explicat Cosmin Bradu, purtator de cuvant al RATT.
In ceea ce priveste solicitarea facuta de localnicii din Plopi ca soferul sa vanda si bilete de autobuz in lipsa unui chiosc RATT, reprezentantii regiei spun ca acest lucru este imposibil.
„Legal, soferii RATT nu au voie sa incaseze bani. In fisa postului ei sunt soferi, iar singurul lucru pe care trebuie sa-l faca si pentru care sunt platiti e sa transporte calatorii. Noi nu suntem proprietari pe domeniul public si nu putem pune chioscuri de bilete din metru in metru”, a precizat Cosmin Bradu.