TIMISOARA. ‘Odata cu modificarea pasajului de cale ferata de pe strada Jiul, vom trece la ridicarea unui nou pod peste Bega, in prelungirea acestei strazi ce leaga intrarea in pasaj de malul canalului, pe langa Pasmatex‘, asta anunta primarul Nicolae Robu in vara lui 2014.
Exact la un an distanta, in vara lui 2015, edilul anunta firma care a castigat licitatia pentru intocmirea documentatiei.
„Facem podul peste Bega la Jiul. Firma castigatoare este una din Viena: Vienna Consulting Engineers SRL, are o sucursala si in Bucuresti. Valoarea contractului este de circa 90.000 de lei, fara TVA, iar termenul de elaborare a studiului de fezabilitate este de 120 de zile, termenul pentru PT este de 60 de zile”, explica atunci primarul Nicolae Robu.
Asadar, aceeasi firma va face si proiectul tehnic necesar pentru demararea licitatiei de executie, in urma careia se va gasi firma ce va ridica efectiv podul peste Bega.
Chiar daca termenele anuntate de primarul Nicolae Robu n-au fost chiar respectate, documentatia necesara pentru construirea unui nou pod la Timisoara, care va uni malurile Begai din prelungirea strazii Jiul, va fi predata in luna ianuarie.
CITESTE SI: Are nevoie Timisoara de un nou pod peste Bega, cu 4 benzi? Unde va fi ridicat primul?
Podul Jiul face parte din planul primariei Timisoara de fluidizare a circulatiei in oras. El ar face legatura intre strada Jiul si Splaiul Tudor Vladimirescu, iar in acest fel soferii ar putea ajunge in zona Maria fara a mai ocoli prin zona centrala sau prin zona Garii de Nord. Pana la constructia propriu-zisa a podului, insa, va mai curge insa multa apa pe Bega.
„Podul Jiul este unul dintre proiectele incluse intr-un plan de mobilitate urbana durabila. Din ceea ce stiu, proiectarea e pe final. Ea prevede proiectarea unui pod pe 4 benzi impreuna cu largirea inelului 2 pana la intersectia din Piata Maria, practic largirea la 4 benzi a Splaiului Vladimirescu, incheind astfel portiunea de inel 2. Eu sper ca in cel mai scurt timp documentatia aferenta proiectului sa fie finalizata, pentru a putea fi scoasa la licitatie ca executie. El intra in anvelopa bugetara a planului de mobilitate urbana durabila, cu executie, daca este posibil, incepand cu 2016… Podul este in proiectare si proiectul va fi predat in ianuarie„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Dan Diaconu.
Potrivit edilului-sef, noul pod peste Bega din dreptul pasajului Jiul va avea 4 benzi de circulatie, piste de biciclete, cate una pentru fiecare sens, si trotuare cu o latime considerabila. In privinta banilor, Nicolae Robu aproxima costurile la 5 milioane de euro.
„Anvelopa bugetara este creata din fonduri europene, dar si de la bugetul local. Nu stiu daca un astfel de proiect poate fi inclus pe axa 4.1 aferenta programului operational regional. Asta tine mai mult de cazul in care exista rute de transport in comun acolo si de mai multe punctaje. In cazul in care nu exista finantare europeana, el se va executa pe buget propriu, suma estimata nefiind una care sa nu permita sa fie realizat din buget propriu. Inchiderea inelului 2 este pentru noi unul dintre obiectivele extrem de importante„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Dan Diaconu.
In urma cu trei ani, primarul Nicolae Robu anunta ca Timisoara are nevoie de 5 noi poduri peste Bega: la Solventul, Jiul, Bobalna si 2 poduri in vecinatatea actualului Decebal, cel care duce la Baile Neptun.
CITESTE SI: Podurile expirate ale Timisoarei, un adevarat pericol! Au iesit din garantie si trebuie urgent reabilitate!
CITESTE SI: FOTO! Podurile expirate ale Timisoarei: Majoritatea au iesit din garantie si sunt un pericol, iar la un cutremur se prabusesc