TIMISOARA. opiniatimisoarei.ro va anunta recent ca a fost amanat termenul licitatiei pentru soseaua de centura a Timisoarei. Ofertele firmelor dornice sa o construiasca trebuiau deschis in 8 iunie, insa multimea de intrebari pe care acestea le-au pus a determinat CNAIR sa prelungeasca termenul pana in 22 iunie.
Ecourile declaratiilor politice legate de cate benzi ar fi trebuit sa aiba aceasta sosea ocolitoare se aud inca.
Primarul Timisoarei Nicolae Robu si deputatul USR Catalin Drula au fost cei mai vocali, acesta din urma fiind in trecut chiar consilier in Ministerul Transporturilor, insa din aceasta pozitie, pana a intrat in parlament, n-a avut nicio problema cu numarul benzilor de circulatie de pe viitoarea centura.
Specialistii explica de ce nu se justifica deocamdata cate 2 benzi pe sens, dar si faptul ca, daca intr-un viitor mai indepartat va fi necesar, soseaua ocolitoare poate fi largita.
Directorul Directiei de Drumuri si Poduri Timisoara, ing. Horatiu Simion, a facut precizari in INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook din Timisoara, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro, din studioul HDV.
„Sunt supozitii, jocuri de culise, jocuri politice, nu stiu, pe mine nu ma caracterizeaza aceasta disputa, eu vorbesc pe lucruri tehnice. Niciodata nu a fost vorba de doua benzi pe sens. Discutia cu 2 benzi pe sens a aparut acum cateva saptamani, promovata de catre domnul deputat, care se baza pe o supozitie de trafic de perspectiva. Dau inapoi putin pagina si va aduc aminte: a fost insuficienta centura Timisoara cand prelua traficul de la Nadlac si Varsand spre Calea Lugojului? A fost vreodata sufocata? Niciodata traficul care este generat acum de punctul de frontiera Moravita, de traficul de la Resita, nu este de natura acelui trafic si ar face ca aceasta centura sa fie insuficienta la cate o banda pe sens. Perspectiva, oricand poate fi abordata si largita la 4 benzi in functie de necesitatea traficului pentru ca traficul defineste orice lucrare de investitie. Exista un parametru care se numeste cost-beneficiu, care face ca sa justifice sau nu in momentul respectiv traficul. Categoric la ora actuala analiza cost-beneficiu arata ca este necesara o centura, dar ea nu se justifica la 4 benzi. Exista o rezervare de teren, exista o rezervare suficienta ca ea sa fie facuta ulterior la 4 benzi daca traficul si dezvoltarea din zona o vor impune„, a spus Horatiu Simion, seful DRDP Timisoara.
Specialistul a oferit si datele de trafic, facand si o comparatie cu cealalta centura a orasului, cea de nord, data in folosinta in 2009.
„In momentul in care s-a dat in folosinta vechea centura, intrau intre 1500 si 2000 de tiruri in punctul de frontiera Nadlac si circa 1200-1500 in punctul de frontiera Varsand. 50% dintre acestea ajungeau prin Timisoara. La ora actuala, traficul generat de punctul de frontiera Moravita, de marfa, cu traficul dinspre Resita, nu ajunge la 600-800 de vehicule pe 24 de ore. Discutam de o diferenta semnificativa. Este greu de cuantificat ce va veni din zonele rezidentiale care vor folosi ca acces punctele de interes dezvoltate in zona nodului de descarcare de la Giarmata-Dumbravita, unde este un trafic infernal la ora asta, ca urmare a dezvoltarii economice, si de aceea una din descongestionarile majore care va face sa rasufle zona va fi acea largire la 4 benzi a Consiliului Judetean, care este si ea foarte binevenita si utila„, a precizat seful DRDP Timisoara.
Conducatorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara reafirma beneficiile uriase pe care le vor resimti timisorenii odata cu darea in folosinta a soselei ocolitoare de sud.
„Categoric Centura poate sa descongestioneze pe anumite trasee Timisoara. Poate sa descongestioneze din punct de vedere al traficului de tranzit, trafic de tranzit care ar veni din zona Moravita-Jebel-Sag-Timisoara sau din zona Resita-Bocsa pe acelasi traseu. Am scapa de trafic de pe Calea Sagului, de pe bulevardul Liviu Rebreanu, Dorobantilor cu iesire catre Calea Lugojului. Categoric cu totii o dorim, categoric este ceva ce ar descongestiona Timisoara, dar ne amintim ca centura actuala, care a fost pana a se da in folosinta autostrada, a fost cu aglomerare pe Calea Aradului, Demetriade, si asa mai departe„, a spus Horatiu Simion.
Centura de Sud a Timisoarei va avea 24 de kilometri aproximativ, este o lucrare care valoreaza peste 80 de milioane de euro, va avea 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel.
Seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara a prezentat si traseul final al soselei ocolitoare de sud.
„Ea va avea o continuitate a centurii existente, va traversa drumul judetean care leaga Timisoara de Mosnita, undeva imediat dupa calea ferata industriala existenta, imediat dupa oras, inainte de Mosnita, va traversa drumul de la Giroc, dupa actuala baza Flonta, dupa acel canal, vor ramane in interiorul centurii Girocul si Chisoada, ramane de cealalata parte baza militara, va ajunge la groapa de gunoi, de unde va merge spre Fabrica de zahar, undeva in zona Nesle, in Freidorf, va fi legatura cu viitorul inel pe care il pregatim pe partea de vest cu pod peste Bega. Deci Mosnita si Sag vor ramane in afara centurii, iar Girocul si Chisoda in interior. Din cealalta directie, legatura e de la Mahle, aproape de Timisoara, in vecinatatea traseelor electrice, va fi pe langa acea retea de inalta tensiune care e acolo, pe langa cartierul Fratelia, pe langa Freidorf pana la Nesle unde va fi pod peste Bega„, a precizat seful DRDP Timisoara.
Directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, Horatiu Simion, a fost invitatul emisiunii INTERVIURILE TIMISOAREI de joi seara, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro, avandu-i ca moderatori pe Petre Nicoara si Ciprian Voin.
INTERVIURILE TIMISOAREI poate fi vizionata pe pagina de Facebook Orasul Timisoara si pe site-ul opiniatimisoarei.ro in fiecare joi seara de la orele 21.30.