TIMISOARA. Pedelistii vin cu o propunere de proiect prin care circulatia rutiera din fata Catedralei sa fie inchisa, iar tramvaiul sa fie deviat prin Parcul Central. Deocamdata, proiectul se afla in discutie la Mitropolia Banatului.
Consilierul local al PDL, Stefan Sandu a prezentat vineri propunerea de proiect prin care traficul din fata Catedralei Mitropolitane sa fie deviat pe malul Begai, iar zona pietonala a centrului sa fie prelungita. Planul ar urma sa rezolve si blocajele de circulatie de acum.
„Avem un proiect pentru reorganizarea centrului. In fata Catedralei este acum un trafic intens. Cand sunt evenimente se opreste traficul si sunt nemultumiri. Varianta propusa de noi este inchiderea definitiva a traficului din fata Catedralei si introducerea acesteia in mijlocul centrului, astfel incat sa fie centrul centrului. Acest lucru inseamna prelungirea Corso-ului pana pe malul Begai„, a anuntat Stefan Sandu.
Potrivit acestuia, circulatia ar urma sa fie deviata din fata primariei, prin spatele parcului de dupa Catedrala, printr-un „semi-subteran” care sa faca legatura cu pasajul care duce acum pe Splaiul Tudor Vladimirescu.
Practic, spune consilierul, Corso se va prelungi pana pe malul Begai, acolo unde se va face un pod pietonal, peste apa, iar in zona Flora se va putea largi canalul, iar acolo poate fi construit un port turistic, in perspectiva.
Intrebat pe unde va fi deviata linia de tramvai, de langa Catedrala, Stefan Sandu a spus ca acesta poate fi directionat inspre Parcul Central.
De asemenea, in zonele in care acum este trafic rutier ar putea fi construite 600-700 de parcari.
Planul a fost intocmit cu ajutorul mai multor arhitecti, spun pedelistii, care au facut si o estimare de costuri pentru realizarea lui.
„Estimez ca acest proiect ar putea costa 4-5 milioane de euro. Este un proiect pe care in prima faza si-l poate asuma Timisoara. Degeaba ne dorim proiecte mari cand suportul Guvernului este zero„, a spus consilierul.
Deocamdata proiectul se afla pe masa reprezentantilor Mitropoliei Banatului, pentru a fi aprobat, apoi va fi prezentat de catre PDL si in Consiliul Local Timisoara.