TIMISOARA. De anul acesta, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis ofera firmelor un nou serviciu, un instrument necesar la fundamentarea deciziilor cu privire la o noua afacere sau un potential partener: RISC PARTENER.
Risc Partener este un certificat de rating de tip „semafor”. Rosu semnifica risc foarte crescut, galben risc peste nivelul mediu, verde risc scazut. Scara valorica de notare a companiilor este de la 1 la 10. Raportul este insotit de o analiza extinsa a companiei pentru care se executa interogarea.
Certificatul Risc Partener furnizeaza informatii juridice si financiare actualizate despre afacerile din Romania, inclusiv limita recomandata de credit marfa.
Certificatul Risc Partener asigura un set de informatii complexe, bazate pe rezultatele financiare ale companiilor, sintetizate intr-un mod foarte accesibil utilizatorului final, fiind un instrument esential pentru creionarea deciziilor de afaceri.
De ce Risc Partener?
– Volatilitatea mediului economic ingreuneaza procesul de selectie a potentialilor parteneri de afaceri;
– Pentru eficientizarea procesului decizional, companiile au nevoie de informatii cat mai clare si detaliate despre partenerii lor de afaceri existenti si potentiali.
– Limitarea raspunderii: Raportul are un caracter pur informativ si nu constituie un sfat, o recomandare, o oferta sau o invitatie de a cumpara sau a subscrie produse si/sau servicii. Raportul nu poate sta la baza incheierii sau incetarii unui contract sau a unui angajament de orice natura si nici nu reprezinta o garantie privind minimizarea sau eliminarea anumitor riscuri asociate activitatii utilizatorului. Utilizarea informatiilor din acest raport se face exclusiv pe riscul utilizatorului. Informatiile au scop informativ pentru solicitantii lor si nu pot fi folosite ca documente oficiale. Camerele de comert precum si oricare dintre angajatii acestora nu isi asuma nici o raspundere privind: a) pierderi de natura economica inclusiv dar nelimitativ, pierderea de venituri, de profituri, de contracte, de folosinta, de oportunitate sau a unor economii anticipate; b) pierderea de fond de comert, atingeri aduse dreptului la imagine sau la reputatie; c) pierderi sau daune speciale sau incidentale, directe sau indirecte, suferite sau realizate in legatura cu utilizarea informatiilor din raport.
Avantajele utilizarii raportului Risc Partener:
– Calcularea indicilor de lichiditate si solvabilitate, conform standardelor general agreate;
– Prezentarea unei structuri eficiente si concise;
– Generarea de explicatii extinse, accesibile, inclusiv pentru utilizatori fara background financiar-economic aprofundat;
– Oferirea unei radiografii a evolutiei companiilor;
– Prezentarea unei analize pragmatice cu privire la stabilitatea companiilor si probabilitatea acestora de insolventa.
Inceputul unei relatii de afaceri trebuie sa se bazeze pe informatii verificate in timp real despre parteneri. De aceea, invitam firmele sa solicite certificatul Risc Partener inainte de orice decizie importanta de afaceri.