TIMISOARA. Au inspectat joi si vineri santierele de pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva, aratandu-se multumiti de ritmul lucrarilor in fata jurnalistilor din Hunedoara, dar n-au vrut sa se trezeasca cu intrebari de la echipa Asociatia Pro Infrastructura, care monitorizeaza marile investitii de infrastructura din Romania si nici ca acestia sa filmeze ce vor ei, si nu ce le-ar fi placut mai marilor de la Bucuresti.
In timpul vizitei, ministrul Transporturilor Razvan Cuc si seful CNAIR Narcis Neaga au dat ordin reprezentantilor firmelor constructoare sa le interzica celor de la Asociatia Pro Infrastructura sa faca fotografii ori filmari, desi, spun acestia, aveau stabilite intalniri cu constructorii cu mult timp inainte. Apoi nu odata cei de la Pro Infrastructura au oferit imagini de pe santierele de pe Autostrada Lugoj-Deva, pe care vi le-a prezentat si opiniatimisoarei.ro in ultimii ani. Insa acestia au aratat mereu partea …urata a santierelor si au reclamat incompetenta crasa a autoritatilor.
Socati de felul in care au fost tratati, membrii echipei de monitorizare sunt convinsi ca seful de la Transporturi si cel de la Compania Nationala de Infrastructura Rutiera fie vor sa ascunda ceva, fie se tem de intrebari incomode la care nu au raspunsuri.
„Ieri, Asociația Pro Infrastructură a avut ACCES INTERZIS pe șantierele loturilor 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva! Responsabilii? Narcis Neaga, Directorul General CNAIR și Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor! Stau mărturie pozele făcute prin gard, ca la închisoare.
Joi seara, după ora 21:00, acești vătafi, pentru care societatea deschisă e un coșmar, i-au obligat pe cei de la Comsa și UMB (constructorii) să ne interzică accesul vineri la prima oră, deși aveam stabilite întâlniri la birou și pe teren cu mult timp înainte!
Vineri s-au mobilizat forțe impresionante împotriva noastră pe toți cei 43 de km de la Holdea și până la Șoimuș, fiecare punct important de acces fiind atent monitorizat de angajați ai DRDP Timișoara și paznici ai constructorilor.
Este o acțiune venită de la cel mai înalt nivel din CNAIR și MT făcută din frică, dușmănie și disperare. Niște „domni” ticăloși cu alaiul lor au blocat accesul cetățenilor pe autostrada plătită chiar de noi. De ce?! Doar ca să arate că pot!
Dar nu-i bai! Oricum am filmat din dronă tot sectorul Holdea-Ilia și celebrul deal „al liliecilor” de la Șoimuș. Am putut face asta pentru că VOI ne susțineți. ÎMPREUNĂ suntem MAI PUTERNICI decât nemernicia lor!
Arătați țării întregi nivelul josnic la care au ajuns Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România„, au notat pe pagina lor de Facebook cei de la Asociatia Pro Infrastructura.
Dupa episodul de pe santierele loturilor 3 si 4 de pe Autostrada Lugoj-Deva, ministrul Transporturilor Razvan Cuc a mers vineri la sediul DRDP Timisoara unde a convocat o sedinta fulger cu reprezentantii de la Regionala de Drumuri, dar si cu primarii de pe traseul viitoarei Centuri de Sud, chipurile pentru o analiza a schimbarilor ce vor avea loc in proiectul soselei ocolitoare in aceste zile, cand desenele se apropie de final. Singurul pe care nu l-a invitat la o asemenea „sedinta de lucru” a fost tocmai primarul Timisoarei Nicolae Robu, desi acesta a fost primul dintre edili care a cerut modificari in proiectul viitoarei Centuri de Sud.
Va reamintim, la finele lunii iunie se incheie, teoretic, cele 6 luni prevazute pentru proiectarea Centurii, pentru ca mai apoi sa fie deschis santierul, insa Razvan Cuc a anuntat vineri ca operatiunea se prelungeste, tocmai pentru a fi prevazute noi descarcari rutiere ori pasaje.
Intre timp, Guvernul a pus in dezbatere publica proiectul de hotarare privind exproprierea celor 464 de parcele care stau in calea viitoarei sosele de centura de la Timisoara. Detalii mai jos.