Cel mai asteptat model este pregatit in uzinele BMW, concernul german urmând sa lanseze un vehicul complet nou, revolutionar. Megacity Vehicle este un model electric, fara nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole ale lumii. Va fi mult mai usor decât masinile conventionale si, dupa cum promit reprezentantii grupului BMW, va stabili noi standarde in ceea ce priveste dezvoltarea durabila. Masina va fi disponibila din 2013 ca o submarca a BMW si va utiliza materiale complet noi, cum este, de exemplu, CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon), un material foarte usor, dar in acelasi timp foarte rezistent. Programul de dezvoltare a acestei masini care va revolutiona piata de profil a inceput la jumatatea anului 2009, moment in care s-a lansat un program de testare la nivel mondial a unei flote de peste 600 de automobile Mini E.
Compania franceza Renault urmeaza sa anunte, la inceputul lui 2013, comercializarea unui model care va costa in jur de 5.000 de euro. Dezvoltat in parteneriat cu compania japoneza Nissan, noua masina de mici dimensiuni va fi produsa la uzina Chennai, din India. in plus, cei doi constructori ar putea conlucra pentru realizarea unei masini si mai ieftine, “ultra law cost”, care sa aiba un pret de circa 3.000 de euro si sa fie destinata pietei din India. insa, deocamdata, inginerii nu au ajuns la un nivel de securitate suficient pentru ca acest model sa ajunga in stadiul de productie.
in goana dupa modele economice, grupul Volkswagen pregateste un automobil care consuma doar 1 litru de carburant la 100 de kilometri. Volkswagen XL1 va deveni un produs de serie anul viitor, dupa ce testele efectuate de specialistii germani au determinat un consum masurat de 0,9 litri, ceea ce va insemna ca masina va putea sa respecte promisiunea de sub 1 litru. Masina se bazeaza pe o structura foarte usoara (795 kg), un coeficient aerodinamic mic (0,186 Cd) un motor diesel de mic litraj (800 cmc, 48 CP), un motor electric usor (27 CP), o cutie DSG cu 7 trepte sii o baterie Li-Ion. Emisiile de CO2 sunt de numai 24g/km. Este de asteptat ca pretul sa fie unul destul de piperat, datorita tehnologiilor de ultima ora utilizate, printre care, cea mai relevanta, caroseria din fibra de carbon ranforsata cu polimeri (CFRP), o tehnologie patentata de VW. Tot in 2013, grupul german a anuntat lansarea celei mai puternice versiuni de clasa mica Polo. Aceasta se numeste Polo R si va avea sub capota o motorizare pe benzina care va dezvolta o putere maxima de 220 CP. Masina vine echipata cu o transmisie manuala cu 6 trepte si permite soferului sa atinga 100 de km/h in doar 6,4 secunde, iar viteza maxima este de 243 km/h.
Nici producatorul german de masini sport Porsche nu se lasa mai prejos in 2013 si a anuntat lansarea modelului Cayenne Turbo S, despre care spune ca este “o masina sport deghizata in haine de SUV”. Acest bolid va fi cea mai puternica versiune a Cayenne, cu un motor V8 pe benzina, turbo, de 405 kW/550 CP, ce livreaza un cuplu maxim de 750 Newton-metru (Nm). Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,5 secunde si are un consum mediu declarat de 11,5 litri benzina/100 km. Porsche Cayenne Turbo S poate atinge o viteza maxima de 283 km/h. Pentru agilitate sporita, este echipata cu un sistem care frâneaza automat si selectiv rotile, pentru a se inscrie mai bine pe viraje, iar suspensia pneumatica controlata electronic si sistemul de control dinamic al sasiului elimina aproape complet ruliul pe viraje. Livrarile catre clienti incep in ianuarie 2013, la un pret cu TVA de 166.000 euro.
Americanii nu vor sta nici ei cu mâinile in sân si, in martie 2013, vor lansa in România versiunea cu trei usi a SUV-ului Mini Countryman, la un pret de pornire de 25.234 euro. Aceasta versiune de top a lui Paceman John Cooper Works este echipata cu un motor turbo de 1,6 litri, de 218 CP. Masina are transmisie manuala cu sase viteze, atinge o viteza de 226 km/h, iar acceleratia la suta de kilometri la ora se face in 6,9 secunde. in ceea ce priveste consumul, acesta variaza intre 7,4 si 7,9 litri de benzina la 100 de kilometri. Mini Paceman JCW urmeaza sa fie prezentata in premiera mondiala, in ianuarie 2013, la Salonul Auto de la Detroit.
In sfârsit, Dacia va lansa modele noi si in cursul anului viitor. Anuntul a fost facut de viceprsedintele Constantin Stroe, care a dezvaluit ca este vorba despre un Logan de tip break, in timp ce Duster va va reprezenta punctul de plecare pentru realizarea unei utilitare cu cabina dubla si bena. Cele doua se vor alatura modelelor de pe aceeasi linie de fabricatie din uzina de la Mioveni, respectiv Logan, Sandero, Stepway, Duster si Renault Symbol. tinta de productie pentru anul viitor este de peste 300.000 de masini.