TIMISOARA. Contradictii la nivel inalt in Primaria Timisoara: primarul Nicolae Robu vrea sens giratoriu, pe cand seful Directiei Tehnice cere semafoare. Ce se intampla, pana la urma, cu cea mai periculoasa intersectie din Timisoara?
Proaspat intors dintr-o vizita de lucru in Spania si Portugalia, primarul a pornit pe santiere. Prima zi n-a fost cu noroc, avand chiar si un accident cu masina primariei, din cauza soferului care nu ar fi fost atent intr-o intersectie.
Dupa evenimentul nefericit, primarul marseaza pe cat mai multe sensuri giratorii in oras. Si-ar dori unul si la intersectia strazii St. O. Iosif cu strada Stefan cel Mare, considerata chiar de Culita Chis, seful Directiei Tehnice din cadrul Primariei Timisoara, drept cea mai periculoasa intersectie din Timisoara. Proiectul, pe fonduri europene, prevede insa intersectie semaforizata, nu sens giratoriu.
Nicolae Robu, catre seful Directiei Tehnice din Primarie: Mai, Culita, tu ai avut la examen sensuri giratorii si ai picat?
Mai in gluma, mai in serios, primarul a tinut sa precizeze ca tocmai acesta este motivul pentru care Timisoara nu are prea multe sensuri giratorii, pentru ca nu-i plac sefului Directiei Tehnice.
„Mai, Culita, tu ai avut la examen sensuri giratorii si ai picat? El tot timpul e impotriva sensurilor giratorii”, a spus Robu. Replica a venit imediat: „Nu, nu sunt impotriva, dar aici e si tramvai, e cea mai periculoasa intersectie din Timisoara… asta va garantez eu, e cea mai oribila. Acum se reconfigureaza geometria intersectiei si se si semaforizeaza”, a raspuns Culita.
Primarul e convins insa ca pana la urma tot sens giratoriu va fi acolo. „Va spun eu ca pana la urma tot la sens giratoriu vom ajunge! Experimentam cu semaforizarea, dar vom vedea”, a concluzionat primarul.
Refacerea intersectiei este prevazuta intr-un proiect pe fonduri europene, care prevede reabilitarea liniei de tramvai si a tramei stradale pe strada Stefan cel Mare, pe tronsonul cuprins intre strazile Stefan Octavian Iosif si 1 Decembrie.
Muncitorii vor sparge cel mai probabil de saptamana viitoare asfaltul existent pentru a reabilita linia de tramvai si pentru a amenaja trotuarele, piste de biciclete, spatii verzi si carosabilul.
„Se va lucra in subteran si se vor reabilita retelele de canalizare, de alimentare cu apa, practic tot ce cuprinde trama stradala de la un zid la altul. Lucrarile in aceasta zona se vor desfasura greu, pentru ca in mod inevitabil traficul va fi afectat. Si acum, zona aceasta este una dintre cele mai circulate din oras. Intersectia este extrem de critica si de periculoasa si speram ca dupa ce vom finaliza lucrarile lucrurile sa decurga mult mai bine. In proiect este prevazut sa se faca semaforizare aici, dar parerea mea personala este ca la un moment dat, desigur atunci cand regulile privind proiectele europene ne-o vor permite, vom trece la amenajarea unui sens giratoriu. Circulatia va fi restrictionata”, a explicat Robu.
Autobuze in loc de tramvaie!
Potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, se va circula destul de greu in zona, tramvaiele vor fi intrerupte, in locul acestora urmand sa intre autobuze. Circulatia nu va fi inchisa, ci doar restrictionata.
„Circulatia nu se va inchide de tot. Propunerea primariei este sa inchidem doua benzi de circulatie spre partea dreapta unde vine tramvaiul, vom reface integral cele doua benzi de circulatie si sa mutam circulatia pe partea cealalta. Se va circula cu restrictii, va fi mai greu, o banda pe sens, dar se va circula. Circulatia tramvaielor va fi suspendata. Vor fi autobuze in locul lor. Noi am stabilit sa dam ordinul de incepere a lucrarilor de luni, vom vedea daca au toate detaliile, sa nu inchidem circulatia daca nu este inca totul stabilit”, a explicat Culita Chis.
5,5 milioane de euro investeste Primaria Timisoara, din care 4,4 milioane vin de la Uniunea Europeana, bani pe care nu-i mai dam inapoi. Joi, reprezentantii primariei au predat amplasamentul firmei Porr Construct, care a castigat licitatia. Lucrarile trebuie sa fie gata in 9 luni de la semnarea contractului. Asta inseamna ca, cel mai probabil, anul viitor in primavara abia se va circula in mod civilizat in zona.