TIMISOARA. Specialistii in drumuri estimau nu demult ca cei 15 km de pe Autostrada Lugoj Deva, Lot 2, de la Margina la Holdea vor costa cam 240 de milioane de euro. Cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania.
Acest segment va ramane nefacut pentru o buna bucata de vreme, dupa ce constructorul a cerut CNAIR si Ministerului Transporturilor sa-l scoata din contract dupa ce s-a decis ca nu poate fi facut fara cele 3 tuneluri pentru ursi, in lungime totala de 3,3 km.
Aflat intr-o vizita la Timisoara, vineri, ministrul Transporturilor a anuntat ca pana la finele anului, acest tronson de pe Lotul 2 al soselei de mare viteza Lugoj – Deva va fi scos din nou la licitatie.
„Lotul 2 Lugoj- Deva, dupa cum stiti, este impartit in 5 sectiuni, sectiunile A, B si C au fost deschise in luna martie, sectiunea D este aproape finalizata, se lucreaza la documentatie pentru proiectare si executie, pentru ultima sectiune, faimoasa sectiune cu acele viaducte pentru mamifere mari. Punctul meu de vedere il stiti destul de clar, l-am exprimat si in fata mass-media. Mi se pare, desi sunt un iubitor si un protector al mediului, dar mi se pare un pic aberant ca pentru faptul ca pe acolo ar trece niste mamifere mari, respectiv ursi sa suplimentam costurile unui tronson de 7 km cu 180 milioane de euro. Il vom relicita, ne vom supune rigorilor de mediu si mergem mai departe sa finalizam autostrada. Pana la sfarsitul anului avem scos proiectarea si executia pentru acest lot„, a declarat ministrul Transporturilor Razvan Cuc.
Cat despre suma si pasii care urmeaza, pretul final si exact pe kilometru de autostrada, pe acest tronson controversat, va fi stabilit in urma licitatiei, iar executia va insemna cel putin 3 ani de asteptare, aceasta daca licitatia se va desfasura fara probleme si fara contestatii.
Cu alte cuvinte, soferii care vor veni pe autostrada dinspre Timisoara si vor cobori la Margina pe drumul national vor merge in coloana pret de 15 km pana cand se vor putea urca din nou pe soseaua de mare viteza catre Deva.
Ministrul nemultumit de cum se lucreaza pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva
Ministrul Razvan Cuc s-a aratat profund nemultumit de felul in care s-a lucrat pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, iar in ceea ce priveste lotul 4, sustine ca firma se va tine de cuvant si va respecta termenul de finalizare.
„Am cerut o situatie cu toate firmele care lucreaza in Romania si cu toate disputele legate de intarzieri. Constructorul nu poate ramane blocat in nodul de la Holdea si poate lucra. Cati bani dam la firmele straine si cati la romani? Cate dispute au facut firmele straine pentru bani nemunciti si cate cele romanesti? Niciuna. ii monitorizez. Lotul 3 Lugoj-Deva a stagnat, sunt foarte nemultumit, se lucreaza haotic, nu putem lucra cu 27 de subcosntructori nesupravegheati pe un santier, se darama terasamentul la autostrada si noi nu luam nicio masura„, a precizat ministrul Transporturilor.