TIMISOARA. Ar fi trebuit sa fie gata in martie 2023, insa luni de zile miscarea a fost slaba pe traseul soselei de 10 km care sa asigure o noua conexiune cu Autostrada Vestului la Sanandrei.
Ministrul Transporturilor a precizat vineri la Timisoara ca aceasta noua descarcare de pe autostrada trebuie sa se finalizeze in acest an.
„In anul 2023 trebuie sa se termine descarcarea de la A1 (nodul de la Sanandrei – n.r.), sunt la stadiul de realizare undeva la 20%. Sa stiti ca 8 luni de zile, daca scadem lunile in care vremea nu te lasa sa lucrezi, sunt mai mult decat suficiente pentru a realiza acea lucrare. E o lucrare destul de simpla, care poate fi realizata pana la sfarsitul anului„, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Inca din octombrie 2022, Consiliul Judetean a finalizat licitatia pentru gasirea unei firme care sa proiecteze reconfigurarea intersectiei cu Drumul National Timisoara – Arad. Singura oferta a fost evaluata si contractul atribuit. Este vorba de IRICONSTRUCT, avand 3 subcontractanti.
Cu aproximativ 25.000 de euro, firma trebuie sa realizeze Studiul de Fezabilitate, Studiul geotehnic, cel topografic, expertiza tehnica si alte documentatii, inclusiv cadastrale, in vederea obtinerii autorizatiilor, respectiv a exproprierilor necesare amenajarii intersectiei DJ 692 cu DN 69.
***
Va reamintim, contractul pentru construirea noii descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.
Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.
Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Durata de executie a contractului, iscalit inca din ianuarie 2021, era de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor. Aceasta inseamna ca termenul de finalizare ar fi trebuit sa fie martie 2023.
Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.