TIMISOARA. Au avut loc primele discutii in privinta traseului viitoarei Autostrazi care va lega Timisoara de capitala Serbiei, Belgrad, prin Moravita.
Presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica, a solicitat reprezentantilor CNAIR si companiei care realizeaza studiul de fezabilitate pentru aceasta sosea de mare viteza, sa faca propuneri astfel incat Timisoara sa fie legata de autostrada prin cea mai buna varianta, fie la est, fie prin vestul orasului.
”Exista o serie de variante de traseu pentru autostrada care va lega Timisoara de capitala Serbiei, insa argumentul final tine de dezvoltare strategica, nu de realizarea lucrarii cu cat mai putini bani. In cadrul sedinței de lucru de ieri cu reprezentantii Ministerului Transportului si CNAIR au fost abordate probleme de rentabilitate, de mediu, cat si de impact economic pozitiv pentru localitatile traversate. Au fost aduse in discutie variante care ocolesc municipiul, atat prin est, cat si prin vest, cu legaturi, de exemplu, la viitorul drum ce va face legatura intre A1 și DN 69 (printre Beregsau Mare si Sacalaz, coborand spre Dinias), la nodul de la Remetea Mare, sau chiar in zona Recasului, aceasta varianta fiind insa si cea mai indepartata de Timisoara. In ceea ce priveste traseul prin est, un avantaj de conectare la actualul nod de la Remetea Mare, conform proiectantilor, ar fi și drumul de patru benzi pe care Consiliul Judetean il construieste intre aceasta descarcare si centura Timisoarei, in proximitatea Aeroportului. Toate variantele de traseu discutate au caracter de linii directoare, urmand a fi rafinate in functie de propunerile, problemele si soluțiile inaintate”, a anuntat Alin Nica.
Va reamintim, CNAIR si Ministerul Transporturilor au semnat inca din august 2019 contractul de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita„, pentru a obtine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.
Valoarea totala a proiectului este de 14.693.042,97 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contributia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
La licitatia pentru SF lansata in martie 2019 s-au inscris doua asocieri: Asocierea SC SEARCH CORPORATION SRL – SC EGIS ROMANIA SA si Asocierea SC PROCAD SRL-SC BAUPLANING SRL- SC CUBIT PROIECTARE SRL-RODEN KFT care voiau sa realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita, care ar urma sa lege Romania de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autoritatile de la Bucuresti l-au facut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteza cu tara vecina.
Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.
Viitoarea autostrada care ar urma sa lege Timisoara de Pancevo asigura conexiunea cu capitala Serbiei, pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens, cu regim de autostrada.