Totul a iesit la iveala dupa ce discutiile dintre controlorul de trafic roman si piloti au fost postate pe internet, insotite de o simulare a manevrelor care puteau produce o tragedie de proportii.
Avioanele implicate sunt un Boeing 737-700 al Tarom si un Airbus A320 al companiei grecesti Aegean Airlines. Aeronava romaneasca venea de la Paris si urma sa aterizeze pe Otopeni, doar ca pe capatul aceleiasi piste se pregatea pentru decolare aparatul de zbor elen.
Se pare ca pilotul Aegean ar fi inteles ca are permisiunea de a se alinia pe pista pentru decolare, desi in acelasi timp, avionul Tarom primea aprobarea de aterizare.
Cele doua variante luate in calcul sunt urmatoarele: pilotul grec a inteles gresit ca are permisiunea de a decola si ar fi inceput manevrele de aterizare din proprie initiativa ori controlorul de trafic roman chiar i-a dat aprobarea, crezand ca aeronava Aegean va decola inainte de aterizarea avionului Tarom, pe aceeasi pista.