TIMISOARA. Primarul Timisoarei Nicolae Robu a tras linie si a intocmit bilantul anului 2019. A tinut sa faca o ierarhizare a nereusitelor si a desemnat-o pe cea aflata in topul nerealizarilor administratiei sale. Este vorba de faptul ca nu s-au demarat lucrarile la Pasajul Solventul, pentru care municipalitatea a primit la mijlocul lunii octombrie terenul necesar de la administratorul platformei industrialea fostului combinat chimic.
„Cea mai mare nereusita, nu se poate pune in carca noastra, e ca nu am reusit sa demaram lucrarile la pasajul Solventul. Avem Avizul de Mediu si acolo, de ieri, si prin urmare vom trece la treaba imediat ce vremea ne va permite. Sigur, trebuie sa organizam licitatia pentru executie, dar am iesit din acel blocaj. Unul dintre cele mai prioritare proiecte, cand am candidat in 2012, a fost pasajul Solventul. Era o prioritate, pentru ca ar fi descarcat foarte mult zona centrala. O multime de masini nu ar mai fi ajuns nici macar la Pasajul Jiul. Pe acolo s-ar fi facut trecerile sud-nord si nord-sud. Nu a depins de noi. Acum suntem in linie dreapta. Va fi cel mai mare pasaj al orasului si ca largime si ca lungime. Pasajul propriu zis e parte dintr-un set de proiecte in zona„, a precizat joi primarul Nicolae Robu.
Va reamintim, in martie consilierii locali au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru o noua linie de tramvai la Timisoara, care sa lege Gara de Nord de zona Solventul, iar in iunie alesii si-au dat acordul pentru ca Primaria sa accepte donatia mult asteptatului teren de care era nevoie pentru realizarea pasajului pe sub liniile de cale ferata. In octombrie a venit momentul parafarii donatiei.
Este vorba de 663 mp pe care firma Valkiria Invest SRL, care gestioneaza platforma industriala Solventul, l-a transferat, prin contract, cu titlu gratuit, municipalitatii pentru amenajarea ‘Pasajului Inferior Solventul‘, astfel ca parcela a trecut in domeniul public al Timisoarei.
Acum ca proiectul are si Avizul de Mediu, se poate organiza licitatia.
Va reamintim, Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai. Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg din Timisoara.
Dupa ce initial si-a pus nadejdea in bani europeni pentru realizarea mult asteptatei legaturi intre nordul si sudul orasului, municipalitatea a optat pentru un credit pe 10 ani, urmand sa incerce mai apoi recuperarea investitiei din fonduri UE. Pasajul e estimat la 27 de milioane de euro.
Lucrarile ar trebui sa dureze un an si jumatate din momentul in care se da ordinul de incepere, cel mai probabil undeva in vara viitoare, aceasta daca licitatia se va derula fara probleme.