Opinia Timisoarei

Cel mai circulat drum judetean din Timis va fi modernizat si va avea cantar permanent pentru masinile de mare tonaj

TIMIS. Drumul Pischia – Masloc este de departe cel mai circulat si totodata cel mai distrus drum judetean din Timis.

Acesta a intrat in atentia autoritatilor judetene care vor sa il modernizeze si sa instaleze un cantar permanent pentru masinile de mare tonaj. Lunar se dau deja cateva zeci de amenzi pe acest tronson pentru nerespectarea limitelor de greutatece.

CITESTE SI: Picturi murale pe cladirile din jurul Conacului Mocioni si spatiilor verzi amenajate in Foeni. Se cauta si artisti care sa isi expuna lucrarile in Romania si Islanda 

”Ceea ce ramane nemodernizat din drumul 691, dupa ce autostrada A1 va intra in proces de monitorizare, iata la 12-13 ani, de la precedenta interventie pe acest drum.

Este cel mai circulat drum judetean pe care il avem in administrare. Evident ca,  daca e circulat, si uzura e corespunzatoare.

Lucram la proiectul tehnic pentru acest drum, finantarea e asigurata prin Programul Regional Vest 2021- 2027, e proiect strategic inclus in acest program. In cursul anului viitor vom semna contractul de finantare, trebuie sa depunem cererea de finantare insotita de proiectul tehnic. Cum spuneam, acest proiect tehnic, impreuna cu studiul de fezabilitate sunt in curs de realizare. E la pachet atribuit inca din 2023 si se lucreaza”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica.

Drumul care vine din Arad si merge pana la Pischia, prin Masloc, apoi traseul poate continua fie spre autostrada, fie spre Timisoara, este traseul masinilor care aduc piatra si balast pentru marile proiecte de infrastructura. De multe ori aceste masini sunt supraincarcate si astfel soseaua este distrusa.

”Ne propunem ca drumul sa fie modernizat si consolidat, astfel incat, chiar daca se circula cu trafic greu, si stim ca, cel putin pe relatia judetul Arad catre Timis, aceasta este calea principala de transport a materialelor agregate necesare pentru lucrari de infrastructura, la centura, la autostrada, la lucrarile pe care diversele primarii le realizeaza in modernizarea diverselor obiective de interes local, dar si Consiliul Judetean, pe acolo se transporta materialele acestea de balastiera si, din cauza depasirii tonajului, apar aceste avarieri constante ale drumului. Avem in permanenta cantarul si concursul colegilor de la IPJ Timis si de la ISCTR pentru a-i verifica si sanctiona pe cei care nu respecta limitele de tonaj”, a precizat Alin Nica.

Liderul CJ Timis spune ca lunar se dau zeci de amenzi pe acest tronson pentru depasirea gabaritului masinilor si ca, odata cu modernizarea drumului, aici va fi montat un cantar permanent.

”Avem lunar cateva zeci de amenzi pe care le dam, dar chiar si asa nu putem sta non stop si noaptea se circula cu gabarit depasit. O sa incercam sa punem, chiar in acest proiect un cantar permanent si sa facem protocoale cu cei care au in sarcina partea aceasta de sanctionare si de monitorizare a depasiri gabaritului si sa trimitem amenzile, asa cum se intampla pe autostrazi, prin posta, la proprietarul autovehiculului si sa facem totul mai automatizat, astfel incat sa eliminam aceasta practica care distruge infrastructura judeteana”, a mai spus Nica.

Exit mobile version