TIMISOARA. S-a ars inca o etapa importanta si lunga in licitatia Ministerului Dezvoltarii pentru cele 44 de autobuze electrice pentru Timisoara.
Astfel, dupa ce prima a fost anulata, cea de-a doua licitatie pentru cumpararea de autobuze electrice care sa circule prin Timisoara, pentru care in decembrie anul trecut s-au inscris 5 competitori, ar putea fi cu noroc.
„A fost facut, de fapt, cel mai important pas: s-a Incheiat cu succes evaluarea tehnica si acum e in desfasurare evaluarea financiara. Evaluarea tehnica e partea cea mai grea din licitatie si cea care putea aduce probleme, dar iata ca a fost depasita si rezultatul a fost avizat de ANAP – Agentia Nationala pentru Achizitii Publice” a anuntat pe pagina sa de Facebook fostul secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei Catalin Iapa.
„Autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minim 86 de călători transportaţi în picioare. Conform caietului de scarcini, garanția funcționării autobuzelor electrice: minim 350.000 km sau minim 5 ani (care condiție se îndeplinește prima), de la data punerii în exploatare. Garanția se referă la autobuzul electric în ansamblu și la toate componentele acestuia (altele decât cele enunţate la pct. 12.1 Considerații generale privind garanția).
Autobuzele electrie ofertate vor avea o autonomie de minim 84 km în condițiile în care funcționează sistemul de încălzire sau climatizare la capacitatea maximă de utilizare a instalației de răcire/încălzire și cu încărcare maximă de persoane”, se arata in anuntul postat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice la lansarea acestei licitatii.
La termenul limita de depunere a ofertelor, din 15 decembrie, 5 firme s-au inscris in cursa pentru contractul a carui valoare a fost estimata la 145.000.000 lei, adica aproximativ 30 de milioane de euro. Acesta cuprinde cele 44 de autobuze electrice cu lungimea de 18 metri, dar si 15 statii de incarcare rapida si alte 44 de incarcare lenta.
Printre cele 5 companii regasim si Bozankaya, firma turco-germana care a livrat deja primul tramvai nou catre Timisoara, prin contract urmand a fi construite, in total, 21 de garnituri, cu fonduri europene. Prima garnitura a ajuns vineri seara si intra in probe pentru cateva luni pe linia 1.
Pentru autobuzele electrice au depus oferte: Solaris Bus & Coach (Polonia), New Kopel Car Import (leader), cu Shlomo Motors (Israel), Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret (Turcia), Golden Dragon Bus (leader) cu Xiamen Golden Dragon Bus CO LTD (China), si Bozankaya Otomotiv Mak. IML ITH VE IHR (Turcia leader) cu Sileo.
Ofertele au intrat acum in evaluare financiara la Ministerul Dezvoltarii.
Va reamintim, prima licitatie pentru achizitionarea a 44 de autobuze electrice pentru Timisoara a fost lansata in februarie 2019, insa a fost anulata, din cauza unor probleme de ordin tehnic. Atunci, la licitatie au participat 3 ofertanti, care insa au depus documente neconforme cu caietul de sarcini.