Opinia Timisoarei

Centura de Sud, ‘atacata’ din 12 puncte, cu peste 150 de muncitori, ingineri si tehnicieni, la Timisoara. Stadiul lucrarilor pe traseu. Foto

TIMISOARA. Se lucreaza in ritm sustinut pe santierul viitoarei sosele de centura sud, la Timisoara.

CITESTE SI: Traseu de drumetie, planuit pentru biciclisti. Ruta va incepe in apropiere de Timisoara 

80 de utilaje sunt la treaba pe traseu, iar italienii de la Tirrena Scavi lucreaza cu peste 150 de oameni, muncitori, topografi, ingineri, tehnicieni si alti colaboratori.

Dacă anterior anunțam că echipele antreprenorului Tirrena Scavi sunt mobilizate în principal în zonele localităților Utvin, Moșnița Nouă și Ghiroda, săptămâna aceasta s-a reactivat și frontul de lucru de pe raza comunei Giroc. La km 11+576 a început forarea pilelor și coloanele culeei 2.

Începem traseul șantierului de la Utvin. De la km 0+600 a început curățarea terenului de betoane și de șinele dezafectate ale unei foste linii CFR, iar câțiva kilometri mai departe continuă decopertarea stratului vegetal, până spre km 5+400 (nodul rutier cu DN 59). De la km 2+820 la km 3+100, s-a realizat stabilizare cu dorosol.

În zona comunei Moșnița Nouă, la km 18+177 s-a terminat de betonat ultima pilă, iar echipa s-a mutat la forajele de la Giroc. Pe sectorul km 19+300 – km 20+700 a fost făcută stabilizarea cu dorosol și s-a lucrat la decopertarea stratului vegetal din zona parcării de scurtă durată de la km 19+870.

La Ghiroda, la km 24+740 (malul canalului Bega) a început amenajarea platformelor pentru podul provizoriu, s-au betonat platformele și s-a făcut umplutura pentru a stabiliza malurile.

Cercetările arheologice de la situl 5, de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud, au fost încheiate, iar echipele Muzeului Național al Unirii Alba Iulia s-au mutat la situl 7, aflat la km 4+132 – km 4+500, între Utvin și DN 59 (Timișoara – Moravița).

Lucrările au fost atacate în 12 puncte pe traseul viitoarei centuri de sud a Timișoarei. În șantier se află peste 150 de persoane (muncitori, ingineri topografi, tehnicieni etc.), antreprenorul având la dispoziție în șantier peste 80 de utilaje„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Cat priveste una dintre chestiunile ramase in suspensie in privinta variantei ocolitoare sud a Timisoarei, conexiunea cu DC 149, cunoscut drept Drumul Boilor, inca nu a fost luata o decizie finala. Aceasta dupa ce luni de zile s-a vorbit fie despre amenajarea unui sens giratoriu, fie a unui pasaj.

Solutia pentru conexiunea la Drumul Boilor este in discutii la nivelul Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara a transmis cateva solutii, asteptam varianta finala din partea Companiei„, a spus zilele trecute pentru opiniatimisoarei.ro Alina Sabou, purtatorul de cuvant al DRDP Timisoara.

Realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

Exit mobile version