Opinia Timisoarei

Centura de Vest la Timisoara va fi cu 2 benzi pe sens si separatoare mediane. Anuntul ministrului Transporturilor la inceperea studiului de fezabilitate de 1 milion de euro

TIMISOARA. Anunt important de la Ministerul Transporturilor. Proiectantul care a castigat contractul pentru Centura Vest de la Timisoara, inca din noiembrie anul trecut, se apuca de treaba. Are la dispozitie 12 luni si 1 milion de euro sa faca studiul pentru al treilea tronson de drum din mult asteptatul proiect de infrastructura care sa ajute la scoaterea traficului greu din oras.

Daca primul segment din varianta de ocolire este deja folosit de 10 ani in nordul Timisoarei (intre Lugojului si Aradului), iar la cel de-al doilea, care va trece prin sud, se lucreaza de 10 luni, noul tronson prevazut a fi amenajat in zona de vest intra asadar in faza documentatiilor.

Soseaua de ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu varianta de ocolire sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.

Ministrul Transporturilor Catalin Drula  a precizat marti ca, spre deosebire de celelalte doua segmente, noul tronson de centura de  la Timisoara va avea 2 benzi pe sens si separatoare mediane.

Astăzi a fost semnat ordinul de începere a activităților din contractul pentru studiul de fezabilitate al Centurii Timișoara Vest. În iunie anul trecut spuneam că voi insista pe acest subiect „până se întâmplă ceva și se mișcă lucrurile”.
Astăzi, lucrurile se mișcă. Finalizarea centurii orașului Timișoara, mai precis completarea inelului, a fost un proiect pentru care am militat îndelung. O centură ocolitoare nu poate funcționa pe deplin, mai ales la un oraș în câmpie, decât dacă este un inel complet.
Centura Nord (în trafic) și Centura Sud (în construcție) au fost proiectate, din păcate, cu 1 bandă pe sens și nu mai putem schimba trecutul.
Dar pentru proiectul de astăzi, Centura Vest, de-abia acum facem proiectul și îmi doresc să fie un drum modern și sigur, cu 2 benzi pe sens și separatoare mediane, așa cum merită în 2021 un oraș de importanța Timișoarei.
Proiectantul are 12 luni, de astăzi, să livreze studiul de fezabilitate pentru acest sector care va închide inelul de centură„, a anuntat ministrul Transporturilor Catalin Drula pe pagina sa de Facebook.

Va reamintim, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a facut un prim pas in luna iunie a anului trecut cand a lansat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice licitatia pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru acest fragment de centura.

La termenul limita pentru depunerea ofertelor, in 16 iulie, s-au inscris 5 firme si asocieri de firme.

Dupa evaluarea tehnica si financiara, CNAIR a desemnat un castigator pentru intocmirea SF-ului cu aproape 1 milion de euro, cu tot cu TVA, S.C. SEARCH CORPORATION S.R.L.

Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului Timișoara din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud), ce va ocoli orașul prin vest, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță și a vitezei de deplasare, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.

Beneficiile anticipate a fi obținute după realizarea obiectivului „Varianta de Ocolire Timișoara Vest” sunt:

– creșterea gradului de siguranță;
– vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport ;
– crearea unei căi de comunicație moderne cu implicații în dezvoltarea regională a zonei;
– fluidizarea traficului și devierea traficului de tranzit în apropierea orașului;
– micșorarea timpilor de parcurs;
– scăderea poluării;
– reducerea numărului de accidente rutiere„, transmiteau in noiembrie 2020 reprezentantii CNAIR.

Viitoarea centura de vest va completa inelul de centura al Timisoarei, unind centura deja existenta in nord cu cea la care au fost demarate lucrarile in sudul orasului.

Centura Sud e la aproximativ 20% din executie

Primul strat de asfalt a fost turnat pe diferite segmente, de aproximativ 2 km, pe traseul viitoarei sosele de centura sud la Timisoara inainte de venirea iernii.

Realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

 

Exit mobile version