Opinia Timisoarei

Centura de Vest Timisoara, intr-o noua etapa. Poate incepe licitatia pentru gasirea unui constructor. Soseaua va avea 2 benzi pe sens, 4 noduri rutiere, 10 poduri si pasaje

TIMISOARA. Pas important spre realizarea unui alt proiect de infrastructura rutiera atat de necesar la Timisoara.

CITESTE SI: ‘Astia nu-s copaci, ci nuieluse de Mos Nicolae’. Betisoarele pe post de arbori de pe Calea Bogdanestilor din Timisoara, scoase din pamant la foc automat de muncitori. Video 

Consiliul Tehnico Economic din cadrul CNAIR a avizat Studiul de Fezabilitate al soselei de centura care va ocoli Timisoara prin zona de vest, drum ce urmeaza sa fie construit ca unul national, cu doua benzi pe sens.

Anuntul a fost facut vineri de Cristian Pistol, seful Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Am avizat, astazi, in Consiliul Tehnico Economic (CTE) al #CNAIR mai multe documente necesare constructiei unor drumuri importante in judetele #Timis, #Buzau, #Braila, #Tulcea si #Constanța.
– Studiul de Fezabilitate pentru Varianta Ocolitoare #TimisoaraVest (aproximativ 14 km) care va fi construita la profil de drum national cu doua benzi pe sens si va avea un impact important atat pentru economia Judetului Timis, cat si pentru cea a Municipiului Timisoara.
Valoarea estimata pentru construcția acestei variante ocolitoare (finantata prin fonduri europene nerambursabile) este de 2,28 miliarde de lei (cu TVA).
Dupa semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispozitie 30 de luni (6 luni proiectare si 24 de luni executie) pentru finalizarea lucrarilor.„, a transmis Cristian Pistol.

Va reamintim, varianta de Ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu Centura Sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.

Drumul va avea 4 noduri rutiere, dar si 10 poduri si pasaje.

Nodurile rutiere ce vor fi amenajate pe viitoarea Centura Vest Timisoara sunt:

– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 69 (E671) si Drumul
national Centura Timisoara (DNCT);
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 6;
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 59A;
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu Radiala Noua de Vest (aflata inca in faza de documentatie)

Iata si podurile si podetele ce vor fi construite pe Centura Vest!

Lungimea traseului studiat este de 13,620 km si traverseaza teritoriul UAT Timisoara, Sacalaz si Utvin.

Coridorul propus nu afecteaza zone naturale protejate, cea mai apropiata arie fiind la Becicherecu Mic, la circa 350 m nord, care cuprinde un sit din reteaua ecologica europeana Natura 2000 Romania, in care se regasesc mlastini si pajisti ce adapostesc pasari si animale precum popandaul, suita sau buhaiul de balta cu burta rosie.

Pe traseul viitoarei variante nu se afla cladiri care necesita demolare.
In zona adiacenta raului Bega exista 4 rezervoare in care este depozitat namolul rezultat din dragarea raului, iar varianta de ocolire va afecta doar o celula care este goala, astfel ca nu impiedica lucrarile.

Durata de executie pentru Centura de Vest Timisoara, conform documentatiei, este de aproape 2 ani din momentul ordinului de incepere a lucrarilor

De asemenea, in urma cu o jumatate de an, Primaria Timisoara a incheiat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru soseaua de 1 kilometru, cu regim de drum expres, care urmeaza sa lege strada Garii si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest.

Firma castigatoare, FIP Consulting, are la dispozitie 330 de zile sa realizeze documentatia si primeste de la Primaria Timisoara 730.000 lei (fara TVA), adica aproape 180.000 de euro, cu tot cu TVA, pentru Studiul de Fezabilitate.

 

Exit mobile version