TIMISOARA. In cel mult 4 luni, CNAIR va primi Studiul de Fezabilitate pentru Centura Vest Timisoara. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spune ca documentatia a fost deja depusa pentru obtinerea Avizului de Mediu.
Licitatia pentru gasirea unei firme care sa construiasca Varianta de Ocolire Vest de la Timisoara ar putea fi lansata cel tarziu in septembrie.
„Studiul de Fezabilitate este aproape finalizat, s-au depus documentele pentru Avizul de Mediu.
Aceste lucruri dureaza. Probabil ca undeva in iulie se va obtine acest aviz de mediu, ceea ce insemana ca undeva in septembrie se poate lansa in licitatie proiectarea si executia„, a declarat ministrul Transporturilor.
Studiul de Fezabilitate pentru Centura Vest se face cu bani europeni.
„Construirea unei variante de ocolire a orasului Timisoara din zona intersectiei DN69 cu DJ591, ce va ocoli orasul prin vest, facand legatura cu DN 69, va asigura cresterea gradului de siguranta, a vitezei de deplasare si imbunatatirea conditiilor de transport prin crearea unei cai de comunicatie moderne cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, fluidizarea traficului si devierea traficului de tranzit in apropierea orasului, micsorarea timpilor de parcurs, scaderea poluarii, reducerea numarului de accidente rutiere„, transmiteau reprezentantii CNAIR la momentul pornirii SF-ului pentru acest segment de sosea.
***
Varianta de Ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu Centura Sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin. Va avea cate doua benzi pe sens.