TIMISOARA. Avem un incubator de afaceri proaspat construit cu fonduri de la Uniunea Europeana care sta gol de aproape… un an. Vorbim despre celebrul Incuboxx, ridicat cu bani de la Uniunea Europeana.
Dupa luni bune in care n-au facut mai nimic pentru a incerca sa gaseasca chiriasi centrului IT&C, reprezentantii primariei s-au gandit in cele din urma sa organizeze o zi a portilor deschise, poate-poate descopera cateva firme care sa isi deschida sedii pe Calea Circumvalatiunii.
„Cladirea Incuboxx este destinata gazduirii unei structuri de sprijinire a afacerilor in domeniul IT&C, menita sa contribuie la sprijinirea IMM-urilor aflate in faza demararii sau consolidarii afacerilor. Se adreseaza intreprinzatorilor locali, in special tinerilor absolventi ai facutlatilor de profil si cadrelor didactice tinere din cadrul acestora”, se lauda reprezentantii Primariei Timisoara.
Cladirea are 4 etaje, primele doua fiind destinate firmelor aflate in perioada de consolidare. Acestea au la dispozitie 24 de birouri. Celelalte doua etaje sunt destinate firmelor aflate in perioada de incubare, fiind puse la dispozitia acestora 30 de birouri. Tarifele incep de la 3,5 euro/mp pentru firmele aflate in incubare si ajung la 5 euro/mp pentru cele aflate in perioada de consolidare.
Specialistii primariei au pornit deja licitatia pentru desemnarea unei firme care sa administreze cladirea de pe Circumvalatiunii, contractul fiind estimat la 1,7 milioane de lei, fara TVA, pe o perioada de 5 ani. Asta inseamna nici 500.000 de euro, cu tot cu TVA.
Intre timp s-ar fi putut semna contracte cu primele firme care sa functioneze acolo. Reprezentantii Primariei Timisoara se contrazic insa… pentru ca cel care administreaza Incuboxxul sustine altceva.
„In prezent, au fost semnate 5 contracte cu firme aflate in perioada de incubare, astfel incat din cele 30 de birouri destinate firmelor aflate in perioada de incubare vor mai ramane de inchiriat 25 de spatii”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, Alina Pintilie, purtator de cuvant al Primariei Timisoara.
Momentan, cladirea este administrata interimar de Robert Kristof, printr-o conventie civila semnata de Primaria Timisoara. El este cel care organizeaza ziua portilor deschise la Incuboxx, care are loc joi, incepand cu ora 12:00.
„Vom prezenta rezultatele obtinute pana in acest moment si vom semna primele contracte de inchiriere cu firmele de profil ce isi vor desfasura activitatea in cladire. Viziunea centrului este de a consolida sectorul IT&C la nivel regional, capabil sa faca fata fortelor concurentiale si competitiei internationale. Incuboxx reprezinta o oportunitate de dezvoltare pentru studenti, absolventi si cadre didactice ale facultatilor de profil din regiunea de vest, dar si pentru toti antreprenorii interesati sa-si dezvolte afacerea din acest domeniu”, sustine Robert Kristoff, director centru.
Potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, pana in 25 iulie 2016, gradul de ocupare al cladirii Incuboxx trebuie sa fie de 43,3%, respectiv sa existe contracte incheiate cu 20 de firme.
Cladirea construita cu policarbonat din Elvetia, avand chiar si sala de fitness si panou de catarare a fost inaugurata inca din luna aprilie a anului trecut.
Ca sa poata mentine spatiile primite in chirie, firmele trebuie sa respecte regulamentul de ordine interioara, sa angajeze minimum doua persoane in 2 ani de la data semnarii contractelor, sa aiba angajata cate o femeie la doi barbati in termen de 2 ani de la semnarea contractelor, sa prezinte anual un raport de activitate si bilantul contabil si sa nu aiba deficit in bilant.
Valoarea aprobata de UE pentru acest proiect a fost de 19,1 milioane de lei, insa licitatia a fost castigata si lucrarea a fost executata cu 17,7 milioane de lei. 7,2 milioane de lei au venit de la UE. Lucrarile au inceput in luna iulie a anului 2012 si s-au finalizat in primavara anului trecut.