Are locuri de o rara frumusete si, in vecinatate, o multime de alte atractii turistice pe care s-a dus sa le arate lumii intregi. O comuna din Banat a mers pe propriile forte la cel mai mare targ de turism din lume, la Berlin.
Este vorba de comuna Eftimie Murgu, de pe Valea Rudariei, care s-a prezentat, intre 8 si 12 martie, la „Interntionale Tourismus Börse/ITB”, cel mai mare targ de profil, unde pe 160.000 mp au venit 7000 de expozanti din aproape toate colturile lumii. Pragul acestui targ a fost trecut de o jumatate de milion de vizitatori.
Romania a avut la Berlin propriul un stand de prezentare, iar comuna Eftimie Murgu din Caras Severin a avut si ea unul, la care i-a imbiat pe reprezentantii agentiilor de turism ori simpli vizitatori sa vina in Banat sa vada morile de apa de la Rudarie, sa colinde Clisura Dunarii si sa faca o plimbare cu Semmeringul Banatean, de la Oravita la Anina.
„La Berlin am trimis o echipa de cinci oameni din Primarie, care au prezentat produse traditionale din comuna: rachie, branza, faina de malai, desigur, macinata la vechile noastre mori de apa, otet de prune, dulceturi. Am avut si pliante, in care am promovat atat Rudaria, cat si intregul judet Caras-Severin, in special partea montana, Clisura Dunarii si calea ferata Oravita-Anina. Toata oferta noastra s-a bucurat de mare atentie. Consider ca n-am fost degeba la Berlin, dimpotriva, a fost un succes si vom continua actiunile noastre de promovare. Si nu numai de promovare, avem in derulare proiecte care sa transforme Rudaria intr-o zona de atractie turistica”, a spus pentru argument-cs.ro Mihai Vladia, primarul comunei Eftimie Murgu.
Participarea la targul de turism s-a facut pe banii primariei si cu mult voluntariat si bunavointa din partea partenerilor care au sustinut demersul.
La Berlin s-a promovat si campingul Rudendorf, ce se deschide la sfarsitul lunii mai, festivalurile din toamna, turismul eco si de agrement in zona montana.
Este o premiera ca o comuna caraseana sa participe in nume propriu la un eveniment de o asemenea anvergura.
In 2016 Rudaria a inceput elaborarea unei strategii de promovare, de transformare a acestei localitati intr-o destinatie de vacanta in care se impletesc natura, cele 22 de morile de apa, festivalurile traditionale si bunatatile traditionale specifice Vaii Almajului.
Mai multe AICI!