TIMISOARA. ‘Nu e chiar atât de negru dracul‘. Vechea vorba romaneasca vine manusa situatiei de la santierul Pasajului Solventul la Timisoara.
Surparea de teren dintre linii, din cauza operatiunii de împingere a chesonului spre Calea Bogdăneștilor, nu pune probleme atat de mari încât sa fie schimbată solutia tehnică. O spun cei de la CFR Infrastructură, după ce au analizat situatia în teren, împreună cu antreprenorul, si au tras primele concluzii.
Craterul a fost astupat, constructorul continuă lucrarea, însă va trebui să încetinească ritmul si să acorde atentie sporită modificărilor ce ar putea apărea la nivelul căii ferate, unde se va asigura monitorizare.
„S-a constatat o deficiență tehnologică, au luat toate măsurile să vadă ce se întâmplă, dar lucrarea merge mai departe. Specialiștii au analizat toate aspectele și au decis câteva măsuri suplimentare pentru observare, nu pentru modificarea soluției. Trenurile circulă normal, chesonul avansează„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Adrian Istrati, director Regională CFR Timișoara.
Va reamintim, duminică, 26 ianuarie, s-a produs prima surpare între sinele de tren pe traseul pe care este împins chesonul la Pasajul Solventul. Trenurile de Jimbolia și Reșița nu au mai putut ajunge în gara. Călătorii povestesc că le-au fost returnați banii de bilete RegioTrans.
Pornită la începutul lunii decembrie a anului trecut, operațiunea de împingere a casetei de beton de la Pasajul Solventul din Timișoara a fost oprită pentru scurt timp si reluată.
Cu ajutorul preselor hidraulice, structura împinge pământul la 2 metri sub calea ferată, iar acesta este excavat cu ajutorul utilajelor.
Tehnica de străpungere a pământului, cu tot cu ‘tunel’, trebuia să nu afecteze circulația feroviară. A si fost anuntata drept o tehnologie inovatoare de catre primarul Dominic Fritz si viceprimarul Ruben Latcau, care s-au filmat in numeroase randuri pe santier explicand timisorenilor cum se construieste „ceva ce Timisoara n-a mai vazut de zeci de ani”.
Încă de la pornirea operațiunii, reprezentanții Primăriei Timișoara se arătau optimiști că, la vară, pasajul Solventul ar putea fi traversat cu mașina, cu bicicletă sau pe jos.
Tramvaiele, însă, vor trece prin pasaj abia peste câțiva ani. Aceasta pentru că mai trebuie construit podul peste Bega către cartierul Dâmbovița. Este așteptată demararea licitației pentru găsirea unei firme care să-l proiecteze și să-l construiască.