Anul trecut, voluntarii de la Verde pentru Biciclete au realizat un sistem de evaluare a infrastructurii destinate biciclistilor din Timisoara. Bazat pe standarde internationale, dar adaptat la situatia locala, standardul VPB a fost folosit pentru evaluarea a peste 100 de kilometri din infrastructura velo de pe raza municipiului Timisoara.
”Aveam nevoie de un punct 0 de la care sa pornim, aveam nevoie sa cunoastem situatia actuala pentru ca astfel să ne formulam cat mai articulat cererile si totodata sa putem monitoriza, obiectiv, situatia infrastructurii velo din Timisoara” – spune Ana Munteanu, program manager VPB.
Primarul Nicolae Robu a apreciat initiativa si a promis ca in 2019 infrastructura velo va fi pe lista prioritătilor administratiei locale.
“In decembrie 2018, in urma unei intalniri de lucru care a avut loc in Primaria Municipiului Timisoara, intre domnul Nicolae Robu si o parte din echipa VPB, a fost demarat un prim dialog legat de actiunile care ar putea ajuta la imbunatatirea infrastructurii velo existente in Timisoara. La momentul respectiv primarul a cerut o lista cu 10 obiective realizabile in perioada următoare. Dupa o consultare internă si o analiza atenta asupra modului in care s-a comunicat pana acum cu PMT, echipa Verde pentru Biciclete a formulat o serie de cereri menite să stea la baza unei colaborări durabile cu administratia locală, scopul principal fiind acela de a avea rezultate vizbile care să impacteze pozitiv comunitatea locală atat pe termen scurt, dar si pe termen lung. “ se arata intr-un comunicat VPB.
Pe langă o listă de reparatii urgente, trasee noi si completări ale traseelor existente, Verde pentru Biciclete a solicitat si o serie de documente care pot ajuta considerabil la realizarea unor planificari eficiente ale lucrărilor din teren, ca de exemplu: Planul de investitii pentru anul 2019 (trasee, capete, dată de start, dată de finalizare, elemente incluse – marcaje, asfalt etc.), Planul de lucrări de reparatii pentru anul 2019 (trasee, capete, dată de start, dată de finalizare, elemente incluse – marcaje, asfalt etc.), Proiectele care urmează să fie executate (trasee, planse in PDF, detalii de executie la borduri, intersectii etc., materiale folosite).
”Consideram absolut necesar acest dialog deschis intre administratia locală si comunitatea biciclistilor. Dacă cei din PMT au nevoie de ”oamenii din teren” pentru a lua decizii sănătoase in birouri, timisorenii au nevoie de decidenti care să fie deschisi si să inteleagă nevoile reale ale utilizatorilor de mijloace de transport alternativ. imi imaginez că noi toti tragem la aceeasi cărută si ne dorim să avem un oras unde traficul nu ne mai mănancă atat de mult din timp, unde aerul are o o calitate mai bună si unde oamenii sunt sănătosi. Sper că tragem cu totii in directia corectă.” – a mai declarant Ana Munteanu, program manager VPB.
Documentele considerate necesare de reprezentantii Verde pentru Biciclete, lista de reparatii si cea a noilor trasee propuse le gasiti aici