TIMISOARA. Consilierul local Roxana Ilescu (PRO Romania), unul dintre cei inscrisi in cursa interna a PSD Timis pentru a fi desemnat drept candidatul acestui partid la functia de primar al municipiului Timisoara (PSD si PRO Roamania si-au unit fortele in Timis, n.r.), a criticat din nou conducerea actuala a STPT, dupa ce directorul Constantin Corcheci ar fi declarat ca a adus societatea de transport pe… plus. Iliescu a atras atentia ca STPT este subventionata de primarie in proportie de 95 la suta.
”Ce însă omite sa va spună Cocheci este faptul că odată cu ultimele manevre, activitatea societății a ajuns sa fie subvenționată in proporție de 95% din bugetul local!!!
Da, ați citit bine și vă și explic.
Nu contează că stați zeci de minute în stațiile de transport în comun și habar n-aveți când ar putea apărea la orizont autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul. Dar n-are cum să fie altfel, când 171.855.000 de milioane de lei, bani de la bugetul local al Timișoarei, ajung în acest an în conturile STPT.
Ca să înțelegeți performanțele și contraperformanțele din ultimii ani ale STPT, trebuie să știți, ca plătitori de taxe și impozite, respectiv bilete și abonamente pe transportul public, că, în acest moment 95% din veniturile societății provin din bani publici. Mai exact, din bugetul local, adică din banii dumneavoastră, ai celor care îngheață în stații și asta în contextul în care au și majorat prețul biletelor, fiind printre cele mai scumpe din țară!
Banii către societatea condusă de domnul Cocheci pleacă de la primărie și trec prin conturile SMTT, cu care a fost semnat un contract de delegare a serviciilor. Mai simplu: primăria dă banii către SMTT, care îi virează ulterior către STPT, în funcție de tarifele din contract.
Relația dintre STPT și SMTT n-a funcționat dintotdeauna și n-o să vă plictisesc cu detalii tehnice, însă trebuie să știți că, de când viceprimarul Ruben Lațcău este șeful AGA al STPT, cele două societăți sunt într-o armonie perfectă. Fiți un pic atenți: în luna noiembrie a fost modificat contractul de servicii, ocazie cu care tariful a fost majorat, în medie, cu 2 lei / km, cu începere de la 1 decembrie. La vaporașe, care oricum sunt trase pe dreapta până la primăvară, creșterea este de vreo 20 de lei / km. Deci, vor fi mai mulți bani de dat de la bugetul local.
De parcă n-ar fi de ajuns, tot în luna noiembrie a fost prezentat și un raport de audit tehnico-economic privind „regularizarea compensației de transport pe anii 2021, 2022 si 2023”. Conform acestui document, întocmit de o firmă privată, SMTT are de dat către STPT peste 18 milioane de lei. Aproape 10 milioane de lei reprezintă „regularizare compensații” pentru primul semestru al anului 2023, iar restul sumei este compus din regularizări pentru 2021 și 2022.
Revin la declarațiile domnului Cocheci, potrivit căruia societatea pe care o conduce este pe plus. Inițial, STPT ar fi trebuit să primească de la bugetul local, în acest an, 128 de milioane de lei. La sfârșitul lunii octombrie, în CL a fost votată o rectificare a bugetului de venituri și cheltuieli, prin care de la bugetul local era alocată o sumă suplimentară de 21 de milioane de lei. La acel moment, raportat la veniturile totale ale societății, 177 milioane lei, subvenția acordată de municipalitate ajunsese la 84%.
Ulterior, in ședința ordinară a Consiliului Local din 28 noiembrie, la o noua rectificare a bugetului local am mai acordat încă 10 milioane lei STPT!
Cu încă 18 milioane de lei, ajungem sa dam din bugetul local 171.855.000 lei ceea ce, trebuie să recunoașteți, nu lasă prea mult loc pentru manifestarea talentului managerial al foarte competentului domn Cocheci.
Țineți-vă bine, raportat la veniturile totale ale societății, asta înseamnă 95% subvenție!!!
Cum ar veni, cu 95% din venituri bani de la bugetul local, nici n-ai cum să nu declari că ai, în sfârșit, o societate pe plus!
Așadar, uitați de timpii fără număr petrecuți în stații, în frig sau pe caniculă! STPT e pe plus și e încă o „perlă” la coroana competenței primarului Fritz și a viceprimarului Ruben Lațcău, doar întâmplător președintele AGA de la SMTT. Și stați liniștiți: cândva o să vă puteți uita a pagubă pe afișajul electronic al ultrasofisticatului viitor sistem de monitorizare și ticketing venit tocmai din Taiwan. Ceva ce n-a văzut nici Parisul, dar care, la modul în care funcționează lucrurile acum la STPT, o să indice modern, elegant, 45 de minute până la sosirea următorului tramvai!
Lăsând gluma la o parte, domnule Cocheci, în loc să încercați sa va spălați imaginea pe banii timișorenilor și să păcăliți călătorii cu vorba lungă, nu mai bine ați încerca să faceți ceva util? Cum ar fi, de exemplu, să rezolvați totuși problema lipsei de șoferi și vatmani, să nu mai înghețe călătorii prin stații, la multe grade minus”, a transmis Roxana Iliescu.
Roxana Iliescu a prezentat si documente in sustinerea declaratiei sale: