TIMISOARA. Ar fi trebuit ca inca din octombrie, apoi in… noiembrie anul trecut pietonii si biciclisti sa fi putut trece peste Bega intre cartierele Iosefin si Dambovita, insa, atunci Primaria Timisoara a fixat un nou termen pentru jumatatea lunii martie anul asta, adica dublu fata de cel convenit initial prin contract. Pentru ca n-are cum sa fie gata nici in 16 martie, administratia anunta o noua amanare a termenului de finalizare. Aceasta, desi, acum doua saptamani, primarul Dominic Fritz posta o imagine de pe santier si anunta cu entuziasm ca pregateste „sezonul de biciclit”.
Acum, reprezentantii primariei recunosc ca lucrarea de la Pasarela Gelu-Crizantemelor sunt doar la 75% realizare.
Noul termen fixat pentru incheierea lucrarilor este 27 aprilie. Ramane de vazut daca va fi si respectat.
„Urmeaza sa fie realizate bordurile, parapetii, pavajul, hidroizolatia, iar dupa finalizarea podului, vor fi amenajate spatiile verzi, zonele pentru pietoni, pistele de biciclete si iluminatul arhitectural„, transmit reprezentantii municipalitatii.
Cu proiect facut inca din 2019, si dupa doua licitatii ratate, Primaria Timisoara a reusit sa gaseasca un constructor si a dat ordinul de incepere a lucrarilor in 18 aprilie 2023, iar asocierea PAB Romania – Instal Group – Elecon Plus SRL avea termen de executie 6 luni, la un pret de peste 12 milioane lei de la bugetul local, adica aproximativ 2,6 milioane euro.
Noul pod ce va asigura trecerea intre Iosefin si Dambovita va avea o zona cu latimea variabila intre 5,40 m si 8,00 m, care va include trasee pietonale, piste de biciclete, amenajari de iluminat public, scuaruri in partea centrala si spatii verzi. Vor fi plantati 14 arbori pitici in ghiveci propriu si 40 de frasini. Pasarela va fi prevazuta cu iluminat public, arhitectural si parapete de protectie din otel zincat. Rampele de acces la pod au fost proiectate astfel incat pe pasarela sa poata circula pietonii, biciclistii, dar si persoane cu handicap locomotor.
Pasarela care face legatura intre strazile Crizantemelor si Gelu a fost construita in 1949, iar de atunci nu a mai fost reabilitata complet niciodata.