TIMISOARA. Din 1 noiembrie, la Timisoara, operatiunea de golire a cosurilor de gunoi a fost preluata de angajatii Horticultura, dupa ce s-au scurs si cele 90 de zile in care RETIM mai avea obligatia de a asigura curatenia stradala in oras. Cea de-a doua licitatie a Primariei Timisoara pentru incredintarea acestui serviciu este inca la faza de depunerea a ofertelor.
Horticultura actioneaza, din 1 noiembrie, cu 20 de muncitori si 2 masini, RETIM avea 250 de oameni pentru curatenia stradala si o multime de utilaje.
„RETIM Ecologic Service SA doreste sa informeze populatia municipiului Timisoara ca incepand de astazi, 1 noiembrie 2018, nu va mai presta servicii de salubritate stradala. Contractul dintre Primarie si RETIM s-a incheiat pe 4 august, RETIM prestand inca 90 de zile dupa aceasta data. RETIM nu a predat serviciul intrucat Primaria Municipiului Timisoara nu a solicitat aceasta si nu a prezentat noul operator.
Primaria Municipiului Timisoara a organizat licitatia pentru atribuirea noului contract de salubritate stradala in perioada iunie-iulie 2018. La aceasta licitatie, la care RETIM nu a participat intrucat nu a considerat profitabila prestarea serviciilor solicitate prin caietul de sarcini, nu a fost desemnat nici un castigator.
In urma licitatiei esuate PMT a gasit ca solutie temporara pentru asigurarea serviciului de curatenie stradala in municipiul Timisoara, sa oblige RETIM sa presteze activitatea pentru inca 90 de zile, folosind o clauza de reziliere din contract.
Practic, contractul dintre Primarie si RETIM prevedea ca in cazul rezilierii acestuia, operatorul este obligat sa mai presteze inca 90 de zile asa incat sa se asigure predarea serviciului. Astfel, Primaria Municipiului Timisoara a anuntat RETIM ca reziliaza contractul pe data de 2 august 2018, cu 2 zile inainte de finalizarea acestuia.
In data de 1 noiembrie RETIM a fost anuntat de catre Primaria Municipiului Timisoara ca incepand cu aceasta data nu vor mai fi decontate serviciile de salubrizare stradala, in conditiile in care nici pana la aceasta data PMT nu a cerut societatii RETIM sa predea serviciul si nu a prezentat nici o informare despre noul operator de salubrizare, inregistrand totodata restante la plata de aproximativ 5,6 milioane lei.
Astfel, RETIM este nevoita sa anunte faptul ca incepand de azi, 1 noiembrie, RETIM inceteaza operarea serviciului de curatenie stradala, ultima data la care echipele de curatenie au mai actionat in teren fiind ieri, 31 octombrie.
In ceea ce priveste colectarea deseurilor menajere, RETIM va continua sa presteze serviciul in municipiul Timisoara, societatea castigand in anul 2017 licitatia organizata la nivel judetean de catre ADID Timis pentru doua zone ale judetului (zona 0 si zona 1). Aceste contracte se intind pe zece ani. Noutatea sistemului in municipiu este data de initierea campaniilor de colectare trimestriala a deseurilor voluminoase si periculoase si desfiintarea campaniilor de curatenie de primavara si toamna„, transmit reprezentantii RETIM.
Directorul RETIM Catalin Olteanu: Ii rog pe timisoreni sa nu mai injure RETIM-ul, sa caute alti vinovati
„As vrea sa se inteleaga ca de astazi RETIM nu mai opereaza deloc, nimic, din ce inseamna curatenie stradala sau maturat pe strazi pentru ca s-a incheiat oficial contractul cu Primaria. Acum 90 de zile noi am terminat in mod normal contractul, dar Primaria a gasit acel artificiu prin care a reziliat cu doua zile mai devreme pentru ca in conformitate cu legislatia in vigoare sa ne oblige sa mai lucram si aceste 90 de zile pe contractul vechi. Intrebarea este de ce nu mai este RETIM? Pentru ca din punct de vedere contractual, al tarifelor vechi, noi nu mai puteam sustine financiar aceasta operatiune. Tarifele au fost stabilite acum 10 ani, nu au fost ajustate, salariul minim pe economie a crescut de la 600 la 2000 de lei, a crescut costul cu combustibilul, au crescut absolut toate costurile. Noi am inceput sa inregistram pierderi pe partea aceasta si ne-am dus in repetate randuri sa incercam sa ajustam tarifele, nu am reusit. Pentru licitatie cei din Primarie au ajustat cu inflatia, din cate stiu eu, tarifele noastre vechi si cam asta a fost bugetul pentru licitatie. Ca drept dovada ca a fost prea mic nu s-a prezentat nimeni, iar singura firma care s-a prezentat din grupul RER, tot din grup cu noi, ca sa arate de fapt care ar trebui sa fie valoarea bugetului, au venit cu tarifele pe bune, care din cate inteleg au fost apropiate sau mult mai mari decat tarifele la cale se astepta Primaria, explica pentru opiniatimisoarei.ro directorul RETIM Catalin Olteanu.
RETIM cauta acum de lucru pentru 100 de oameni ramasi fara obiectul muncii
„Nu exista operator, in locul nostru nu este nimeni. Aveam vreo 200-250 de oameni pentru curatenia stradala. Mare parte din ei au fost redistribuiti pe alte operatiuni, dar cam 100 de persoane incercam sa le gasim ceva de lucru pentru ca, in neexistenta unui operator de salubritate, nu avem unde sa ii transferam. Ei curatau pubelele stradale, ei curatau strazile. Avem multe masini pentru maturat mecanic, aspiratoare de praf care astazi sunt trase pe dreapta. Masinile sunt mai usor de manage-uit, le vom distribui in grup in alte orase pe unde actioneaza grupul nostru. Problema este cu oameni. Pe ei nu ii putem trimite in alte orase pentru ca au casa aici, au familii. Eu am sperat pana in ultima secunda ca o sa apara un operator sau Primaria va gasi pe cineva care sa opereze si sa preia oamenii astia. In timp ce toata lumea se plange de lipsa unei resurse umane, noi avem oamenii si nu avem unde sa ii folosim. Din punctul meu de vedere am vrut ca oamenii astia sa fie pastrati in domeniul in care ei lucreaza. Probabil o sa gasim alte domenii pentru ei, ii vom ajuta sa gaseasca job-uri in alta parte. Asta va fi o complicatie pentru viitorul operator pentru ca va fi greu sa ii gaseasca. Odata plecati isi vor reface viata in alta parte, vor gasi alte job-uri. Ce as ruga timisorenii este sa nu mai injure RETIM-ul daca nu le convine curatenia din oras. Daca pana acum RETIM era de vina pentru orice, acum as prefera sa ii gaseasca pe altii vinovati pentru ca nu mai operam. Noi ridicam pubelele. O sa ridicam in continuare rampele clandestine de gunoi. Avem destul de mult de treaba, nu ne plangem, dar maturatul stradal nu va mai fi treaba noastra„, a completat Catalin Olteanu.
Balbaiala mare in Primarie in privinta maturarii strazilor la Timisoara
In urma cu cateva saptamani, Primaria anunta ca Horticultura se va ocupa si de maturatul strazilor, astazi aflam ca nu-i asa. Cu exceptia centrului.
„Am inceput astazi, am luat toata zona centrala, strazile pietonale si adiacente si bulevardele mari: Calea Sagului, strazile Dambovitei si Circumvalatiunii le-am facut azi. Maine intram pe Aradului, Torontalului si apoi pe Lugojului si asa mai departe. Am avut doua masini si aproximativ 20 de oameni care au fost repartizati pentru curatenie. Golim cosurile si maturam in jurul cosului. Momentan nu avem maturatul strazilor. Aceasta este intelegerea pentru urmatoarele 80 de zile – cosurile si maturatul in jurul lor„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Andrei Dragila, directorul Horticultura.
„Horticultura se ocupa de golirea cosurilor de gunoi, transportul si intretinerea curateniei in jurul cosurilor de gunoi. Cu siguranta ca daca si in zona mai indepartata de cosuri sunt gunoaie, se va aduna si de acolo. Maturatul pe strada nu intra, pentru ca Horticultura nu are masinute din acelea cu perii. Nici spalatul strazilor nu il fac. Lumea sa nu isi imagineze ca nu se va matura. In centrul orasului se va matura tot. E un contract de 30.000 de euro pe 2 luni jumate cu Horticultura„, spune city managerul orasului Robert Kristof, cel care dadea asigurari in 17 octombrie ca Horticultura va matura si strazile.
Ce se intampla daca Primaria rateaza si cea de-a doua licitatie? City managerul e linistit, prelungeste serviciul cu Horticultura pana la 1 aprilie.
„27 noiembrie e termenul de depunere a ofertelor. Noi cand deschidem, o sa incepem evaluarea in viteza si cu siguranta o sa incercam sa adjudecam contractul cat mai rapid. Daca nu reusim cu licitatia, si in 2019 mai putem sa facem o adjudecare la Horticultura, tot pe 80 de zile. Deci practic, pana in jurul datei de 1 aprilie Horticultura poate presta serviciul si nu vor fi probleme sa ne trezim cu gunoaie pe strada„, a spus Robert Kristof, city managerul Timisoarei.