TIMISOARA. Problemele de pe Lotul Muzeu al Autostrazii Lugoj – Deva nu sunt chiar atat de mari precum au tot sustinut ministrul Transporturilor Razvan Cuc si reprezentantii CNAIR pentru a rezilia contractul cu constructorul si a face tot circul care a decurs din asta din 12 august si pana acum, in vreme ce soferii isi pun in continuare in pericol vietile pe DN 68A.
Consultantul care face expertiza tehnica pe Lotul 3 a recomandat deschiderea tronsonului dintre Ilia si Holdea, cu restrictie de tonaj de 7,5 tone si limitare de viteza la 80 de km/h, anunta Radio Romania Actualitati.
Expertiza inceputa in urma cu mai bine de o saptamana e inca in desfasurare.
Inaugurarea Lotului 3 cu o lungime de 21 de km s-ar putea face chiar saptamana viitoare daca se rezolva si problema descarcarii nodului rutier de la Holdea care, inca nu a fost receptionat.
Deschiderea autostrazii, fie si cu interdictie pentru camioane, ar mai reduce aglomeratia de pe DN 7 Valea Mureșului respectiv, DN 68 A Sacamas-Holdea-Margina.
Va reamintim, CNAIR a refuzat in luna august sa faca receptia lucrarilor si sa deschida traficul pe cei 21 de km de autostrada, invocand unele probleme de executie si lucrari nefinalizate, in principal fisura aparuta in carosabil la capatul dinspre Holdea.
Mai mult, au cerut constructorului sa ofere o garantie extinsa pe tot lotul de 10 ani, in loc de patru ani cum era prevazut in contractul initial.
In plus, ar fi existat si problema unui ecoduct in zona Branisca pe care statul nu l-ar fi platit. De precizat ca pe toata durata lucrarilor, constructorul a fost supervizat de un consultant/inginer angajat de catre CNAIR, cel care urmareste, face observatii si notifica beneficiarul de orice problema sau deficienta. Cu alte cuvinte, orice problema au invocat autoritatile pe final de contract, ea era cunoscuta cu mult dinainte.