Opinia Timisoarei

Cu o singura banda de circulatie pentru masini si prioritate pentru pietoni si biciclisti, planul de regenerare urbana din zona Piata Maria – Piata Mocioni din Timisoara are toate avizele. Mai trebuie banii

TIMISOARA. Documentatia si desenele de 200.000 de euro, care infatiseaza cum s-ar putea schimba zona Piata Maria – Piata Mocioni (cunoscuta de timisoreni si drept Piata Sinaia ori Piata Kuttl), au toate avizele.

CITESTE SI: Traseul Revolutiei de la Timisoara, in cautare de firma pentru amenajare. Licitatie de aproape 1,8 milioane euro 

Conducerea Primariei Timisoara anunta ca a fost obtinut si ultimul, cel de Mediu, astfel ca studiile proiectului de regenerare urbana vor fi supuse aprobarii Consiliului Local.

Conform desenelor realizate de specialisti de la firma angajata de municipalitate sa regandeasca aceasta zona, vor fi mai multe spatii verzi si zone pietonale, piste de biciclete si doar o singura banda auto pe sens, cea de-a doua va fi dedicata in exclusivitate mijloacelor de transport in comun.

Intregul proiect este concetrat in jurul prioritizarii pietonilor si biciclistilor, dar si al tranformarii zonei intr-una de promenada, dedicata locuitorilor si turistilor, spun reprezentantii Primariei Timisoara.

In acest sens, se vor largi trotuarele pietonale, se vor introduce piste de biciclete si spații verzi pentru incurajarea plimbarilor, spatiile de odihna vor fi dotate cu mobilier urban modern si facil. Finisajul trotuarelor se va inlocui cu dale din piatra, se va reconfigura reteaua de iluminat stradal si se va introduce iluminat decorativ si monumental, se vor moderniza retelele edilitare din zona„, se arata in proiect.

Ar urma ca pe portiunea de drum dintre pietele Maria si Sinaia, masinile sa circule pe o singura banda, si nu pe doua, cum se intampla in prezent.

Pentru fluidizarea transportului public se propune realizarea unei benzi speciale pentru autobuz, acest lucru ducand la timpi mai scurti de asteptare a autobuzului si tramvaiului.

In vederea limitarii noxelor produse de autovehicule se propune limitarea traficului auto pe blvd. 16 Decembrie 1989 la o banda pe sens de circulatie, cu semafoare la trecerile de pietoni pentru fluidizarea traficului si siguranta pietonala precum si copaci si spatii verzi care vor ajuta la curatarea aerului„, se mai arata in proiect.

Reprezentantii Primariei spun ca, in acest fel, se „previzioneaza dezvoltarea orasului pe planuri multiple, efectul realizarii acestora fiind o administrare mai buna a domeniului public din zona de studiu, punerea in valoare a potentialului istoric si arhitectural al cladirilor, dezvoltarea si stimularea activitatii economice si turistice prin incurajarea deschiderii structurilor de afaceri in zona de interventie vizata si imbunatatirea calitatii vietii locuitorilor Timisoarei„.

Odata ce documentatia va fi aprobata de consilierii locali, primaria trebuie sa gaseasca finantare pentru acest proiect.

In septembrie, Consiliul Local a aprobat declararea de utilitate publica si interes local a proiectului de investitie ‘Regenerare urbana – zona Piata Mocioni’, pentru a-l putea depune spre finantare prin PRVest 2021-2027, Interventia regionala 7.1.A. Revitalizare si regenerare urbana, in vederea obtinerii de fonduri europene.

Odata ce va avea banii, primaria trebuie sa lanseze o licitatie pentru gasirea unei firme care sa si puna in practica planurile. Acestea, de altfel, vor trebui armonizate cu un alt proiect, si anume transformarea Caii Sagului in Magistrala Verde a Timisoarei.

 

 

 

 

Exit mobile version